Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Küpeli erkekler

Küpeli erkekler
 

Geçen hafta en çok konuşulan polemiklerden birisi ‘’erkeklerin küpe takması’’ oldu.

‘’Her şey Dahil’’ isimli programı sunan Oktay Kaynarca, konuklarından oyuncu Cengiz Küçükayvaz'ın küpeli olduğunu görünce, bakın neler demiş;

-Bazı şeyleri ayırt edelim.

-Küpe kadınlar içindir.

-Erkek dediğin küpe takmaz.

Kadınların süslenmek için kullandığı takıların erkeklerin kulaklarında ne işi var.

Sonra günümüzde küpe takan popüler ve ünlü simalara bakalım mı? Hadi onları sayalım;

-Tarkan,

-Kenan Doğulu,

-Nejat İşler,

-Cem Yılmaz,

-Ata Demirer,

-Metin Arolat,

-Uğur Pektaş,

-Tan Sağtürk,

-Şafak Sezer,

-Ceyhun Yılmaz,

-Peker Açıkalın,

-Armağan Çağlayan,

-Okan Bayülgen,

-Tardu Flordun

-ve Kerem Cem.

Oktay Kaynarca'nın bu sözlerine küpe takan ünlü ve popüler erkekler ne demişler, ona bakalım;

Ceyhun Yılmaz (Oyuncu)

Ben bu görüşe katılmıyorum. Oktay Kaynarca kendisini erkekliğin merkezi olarak görüyorsa eyvallah ama öyle değil tabi. Herkes ağır ağabey değildir. Eğer yakışıyorsa taksın herkes.

Metin Arolat (Besteci-şarkıcı)

Oktay, neyin ne olduğunu son derece iyi bilir. Bunu da polemik olsun diye söylemiştir. Ciddi olarak söylediğini düşünmüyorum.

Uğur Pektaş (Oyuncu)

Ben bu görüşüne katılmıyorum. Erkeklik veya kadınlık taktığı, giydiği şeylerle ölçülemez. Ben veya bir başkası küpe taktığı için kadın olmaz. Erkeklik kalple, yürekle, davranışlarla belli olur.


Şimdi gelelim görüş ve düşünceme; tarihe bir göz atarsak, ilk aklıma gelen ve resimleri aklımda olan Osmanlı Padişahı Yavuz Sultan Selim geliyor. Küpeli olduğunu iyi biliyorum. İnternette küpeli resmini hemende buluyorum.

Ama bir erkek niye küpe takar?

Ne mesaj içerir?

Hiç bilmiyorum.

Sonra araştırıyorum ve anlıyorum ki somut bir anlamını, manasını kimse bilmiyor. Küpe takanlar için idol olmuş tek isim var, o da Yavuz Sultan Selim’dir.

Kısaca her toplum, her grup kendince bir küpe takma gerekçesi yaratmıştır. Bunun karşısında takmayanların da hışmını çekmiştir. Muhtelif anlamlar yüklenmiştir. Yalnız sol kulağa takan, yalnız sağ kulağa takan, ya da her iki kulağa takan erkekler için çeşitli anlamlar yüklenmiştir.

Takanların gerekçelerini baktım; kimisi özgürlük, kimisi başkaldırı, kimisi karizma, kimisi moda, kimisi yakışma diyor. Belli bir noktada yoğunlaşma görülmüyor.

Son söz: Ben küpe takmıyorum ancak küpe takana da takmıyorum.

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..