Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kurabiye Evi

Kurabiye Evi
 

Kurabiye Evi


Gıda sektöründe birçok farklı şeyle karşılaşabiliyoruz, sanırım en sevdiğim de bu. Daha önce görmediğimiz şeylerin üretilmesi, onları incelemek, anlamaya çalışmak ve araştırmak mutluluk veriyor. Bu hem gıda ürününün içeriği, hem tasarımı açısından incelendiğinde daha da ayrıntılar ortaya çıkıyor ve öğrenmiş oluyoruz. Daha önceki yazılarımda çocuklar için eğitici ve öğretici olan gıda ürünlerinden bahsetmiştim, bu sefer sanırım en güzeline denk geldim:

 “ Zencefilli Kurabiye Evi.”

Kurabiye evi mi? Evet, öyle bir masal vardı sanki değil mi? Şekerden kurabiyeden evler yapılıyordu, tam hatırlayamadım. Bu karşılaştığım üretim çok hoşuma gitti böyle bir şeyi daha önce görmemiştim, sizler görmüş müydünüz? Kurabiye ev yapılı şekilde değil, evin parçaları bir kutu içerisinde yer alıyor. Evin ön ve arka cephesi için 8x20 cm 2 adet bisküvi, yan taraflar için 13x8 cm 2 adet bisküvi, çatı için 25x12 cm bisküvi, üstüne 12 cm’lik bir üçgen ve baca. Bu bisküvi parçalarını bir karton ya da tepsi üzerinde birleştirebilir çocuklarınız. Yarım su bardağı şekeri erittikten sonra parçaları kolayca birleştirebilirsiniz, bu aşamada tabi ki çocuğunuza yardımcı olmanız gerekecek. Sonrasında ise en zevkli kısımlardan biri olan süsleme aşamasına çocuğunuzun hayal dünyası yardımıyla geçebilirsiniz, bu sefer onun yardımı gerekli tabi. Bir yumurta beyazı, bir çay kaşığı beyaz sirke ve 400 gram pudra şekerini karıştırarak elde ettiğiniz karışımı çatıda, pencerelerde ve süslemede kullanabilirsiniz. Çocuğunuzun isteklerine göre renkli farklı bir ev de inşa edebilirsiniz tabi. Pudra şekeriyle karlar yağdırabilir, meyvelerle vitamin dolu bir tasarım gerçekleştirebilirsiniz. Sizden ricam çocuğunuzun fikirlerine müdahale etmeden onların istekleriyle oluşturmalarına izin vermek ve tüketileceğini düşünerek hijyenik bir ortamda hazırlamak.

Bu üretimin en güzel yanı çocuğa ait bir tasarımın gerçekleşecek olması, “ Bir şeyler yapabildim, ben yaptım. “ diyebilmesi. Böyle düşündürücü, zeka çalıştırıcı, yaratıcılığı arttıran gıda üretimleri oldukça siz anne babalar da mutlu oluyor, bizler de. Böyle bir farklılıkla karşımıza çıktığın ve gülümsettiğin için teşekkürler ikea!

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Yiyebilirsen ye bakalım, ne emekle yapıldı o.”

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..