Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '14

 
Kategori
İnançlar
 

Kuran'daki din kavramı ve bu kavramın bizdeki yanlış kullanımı

İslam Kuran'da "teslim olmak" anlamında kullanılır. Allah'a teslim olanların islam olduklarını ifade eder. O halde islam , Adem aleyhisselam ve inananları ; Nuh Aleyhisselam ve yoldaşları ; İbrahim Aleyhisselam ve onun soyundan gelenler ; Musa Aleyhisselam'ın getirdiklerine inananlar , havariler , sahabeler veya bugünkü biz müslümanların ortak paydasıdır. Yani islam , " ed-din" dir. Yani gökten din iner ve bu dinde yaşanmaya başlanırsa , Allah'a teslim olan bir cemaat ortaya çıkarsa yaşanmışlığı anlatan , içinde dinamizm olan "el -islam"a dönüşmüş olur.

Peygamberimizle beraber Araplara , onlarla beraber tüm insanlığa gelmiş olan şeriate " ed-din" anlamında "islam" denmiştir. Oysa şeriatler birbirlerinden farklı , din kavramı ise değişmeyen özü temsil eder. Müslümanlar Kuran vasıtasıyla somutlaşan kendi şeriatlerini "ed-din" olarak algılayıp bu şeriatlerinin adını da islam koymuşlardır. Elbette ki diğer peygamberlere emredilen "ed-din" peygamberimize de vahy edilmiştir. Bu evrensel dine bağlananların ismi de müslümandır. Bunları müslüman yapan unsurlar elbette aynı olmalıdır. Ancak şeriatlerden birinin kendisini (Musa Aleyhisselam , İsa Aleyhisselam veya Muhammed Aleyhisselam hiç fark etmez) "ed-din" yerine koyması doğru değildir.

Şeriat, sözlükte duran bir kaynağa giden yol demektir. Bu kaynak okyanus , deniz veya göl gibi bir oluşum olabilir. Dolayısıyla şeriat , " ed-din" den tarihin herhangi bir anında bir topluma bir peygamber aracılığıyla açılan yoldur. Casiye 18.ayette " Sonra dinden seni de bir şeriat üzre kıldık , ona uy" denerek şeriat peygamberlere izafe edilmişken din Allah'a izafe edilmiştir. Din evrensel boyutu olan hakikatleri , şeriat ise dinden kaynaklanan özel yol veya yöntemleri ifade eder. İmamı Azam şöyle der : " Din değiştirilmez. Ancak şeriatler tebdil ve tağyir edilmiştir."Mesela Allah'a tapınmak dindir fakat tapınmanın ritüelleri değişebilir. Değişen bu şey şeriattendir. Din değişmez sabittir. şeriat değişir dinamiktir.Bu sebeple din deniz ise şeriat akarsudur denilebilir.

 
Toplam blog
: 14
: 964
Kayıt tarihi
: 11.09.10
 
 

1975 yılı Erzurum / Tortum doğumluyum. Erzurum Atatürk Lisesi ve Atatürk Üniversitesi mezunuyum. ..