Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '13

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
88
 

Kurban Bayramı'nda sağlığınıza dikkat

Kurban Bayramı'nda sağlığınıza dikkat
 

Sağlığınızı riske atmamak için kırmızı et tüketimine dikkat edin.


Tüm aile bireylerinin bir araya gelmesi ile şenlenen bayram sofraları, aşırı yemek tüketimi ile hastanede sonlanabilir.


Bayram gelenekselleri olan çikolata, şeker, ağır hamur işleri ve şerbetli tatlıların tüketiminin artmasının yanı sıra bu bayramın en önemli farkı kırmızı et tüketiminin artmasıdır. Kırmızı et protein açısından zengin bir kaynak olmasının yanında doymuş yağ ve yüksek oranda kolesterol içerdiğinden, sağlığımızı riske atmamak için tüketimini sınırlandırmak önemlidir. Önemli bir demir kaynağı olan etin, demir içeriğinin vücut içerisinde kullanımını artırabilmek için C vitamininden zengin besin kaynaklarının etle beraber tüketmekte yarar vardır. Örneğin doğru koşullarda pişirilen eti, limonlu salata ile tüketmeyi tercih edebilirsiniz.


Peki eti nasıl pişirmeliyiz?


Taze kesilmiş etin sindirimi çok zordur, hazımsızlık yapabilir ve sert olmasından dolayı pişirilmesi zordur. Gün içerisinde sindirim sıkıntılarıyla savaşmak istemiyorsanız etler buzdolabında 1-2 gün beklettikten sonra, haşlama veya ızgarada pişirme yöntemiyle pişirerek tüketmelidir. Çok yüksek ısıda, uzun süre pişirme ve kızartma yöntemi çeşitli ‘kanserojen maddelerin’ oluşumuna neden olabileceği için tercih edilmemelidir. Mangal ve ızgarada pişirilen etler kısa sürede yüksek dereceli ısıya maruz kalır. Bu süreçte et ile ateş arasındaki mesafe yakın olmamalı, etin yanmamasına dikkat edilmelidir. Kavurma, kurban bayramının vazgeçilmezleri arasındadır. Gelenek haline gelen kavurmanın içine, kuyruk yağı veya tereyağı eklenmeden kısık ateşte kendi suyu ile pişirilmelidir.
Etin pişirilmesi kadar saklanma koşullarıda oldukça önemlidir. Riskli bir besin olan çiğ veya pişmiş et ve et ürünleri açıkta veya oda sıcaklığında bırakılmamalı, tüketilene kadar buzdolabı ısısında (0-4?C) çiğ besinler ile pişmiş yiyecekler birbirine temas etmeyecek şekilde üzerileri kapalı olarak muhafaza edilmelidir. Etler uzun süre saklanılmak istenildiğinde birer pişirimlik parçalara ayrılarak yağlı kağıt veya temiz buzdolabı poşetlerinde saklanabilir. Etler kıyma haline getirilirse saklama süresi kısalır. Kıyma buzdolabında 1- 2 gün parça et ise 2- 3 gün saklanabilir. Etler soğuk depolarda dondurularak, -18 derecede uzun süre saklanabilir. Donmuş etler soğuk yerde yani buzdolabında çözdürülür. Çözdürülen etlerin tekrar dondurulması tehlikelidir.
Bayramların bir diğer vazgeçilmezi arasında tatlılar yer alır. Şerbetli tatlılar bayramlarda daha çok tüketilmektedir. Şerbetli tatlılar yerine meyveli ve sütlü tatlıların tercih edilmesi daha uygun olacaktır. Şerbetli tatlı tüketmek istiyorsanız gün aşırı 1-2 dilim baklavada sınırlı kalmaya çalışın.
Bayram ziyaretleri nedeniyle yemek saatleriniz, ana ve ara öğünleri şaşabilir. İştahınızı kontrol etmek için, ziyaretlere giderken çok aç olmamaya dikkat edilmelidir. Yanınızda az yağlı süt veya kuru meyve ve ceviz karışımı taşımayı ihmal etmeyin.
Bayram ziyaretleri sırasında artan çay ve kahve tüketimi aşırı miktarlarda olduğunda uykusuzluk, kalp ritim bozuklukları, mide problemlerine sebep olabilmektedir. Bu tür içeceklerin tüketilen miktarlarına dikkat edin, bunun yanı sıra su tüketimi günde 2- 2,5 lt'nin altına düşürmeyin.

Formda ve mutlu bayramlar dilerim:)
Dyt. Mine Bilge 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 266
Kayıt tarihi
: 03.09.13
 
 

1987 yılı Konya doğumlu olan Mine Bilge, beslenme ve sağlığa olan ilgisiyle 2010 yılında Erciyes ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster