Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '10

 
Kategori
Güncel
 

Kurban Bayramı

Kurban Bayramı
 

Hz. İbrahim Hz. İsmail'i o kadar çok istemişki, Allah'a yakarmış durmuş. Çoçuğum olsun yeter ki kurban edeyim demiş.Tanrı acımış olsa gerek. Hz. İbrahime İsmaili vermiş. Gel zaman git zaman İsmail büyümüş. Hz. ibrahim rüyalarında verdiği sözleri hatırlamış. Kendisi ile Allah arasındaki bu şart koşul artık gerçekleşmesi gerekmiş. Evladını kurban etmeye karar verince, Allhah acımış olsa gerek. Kendisine armağan olarak verdiği İsmaile kıyamamış elbette. Gökten inen koç kurban edilmiş.

Bu hikayeyi herkes bilir. Burada herşeyden önce verilen sözün önemi üzerinde durmak gerek. Bunun yanında Kurban Bayramında yaşanılan başka bir paylaşım var. Kestiğimiz kurban etlerini fakir ve kimsesizlere dağıtmalıyız. Kendimize et olsun diye kurban kesmemeliyiz. Et yiyemiyen insanları bulmak zor değil. Dolapları doldurup yemek için kurban kesmemeliyiz. Ne yazık ki bir çok insan kestiği kurbanın en olmadık bölümlerini başkalarına veriyor. Sonrada ibadetlerini yerine getirdiklerini sanıyorlar.

Kurban kesmekte hiç bir sakınca görmüyorum. Sadece göz önünde, gösteriş olsun diye değil kurban kesme yerlerinde, hijyene uygun olarak kesilsin diyorum. Parası olup kesmeyenler ise elbette yaptıkarı yardımları iyi kontrol ederek, parasal yardımlar yapsın. Kurban Bayramımız kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..