Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '07

 
Kategori
Bayramlar
 

Kurban Bayramınız kutlu olsun

Kurban Bayramınız kutlu olsun
 

Kesmeye kiyamayacagim bir koyun


Kucukken kurban kesemedigimiz icin hic uzulmedim . Yoksulduk. Babam ve diger iki kardesi bizler kucukken birlikte kurban alir keserlermis . Ben bir tanesini hatirliyorum . Sonra kardeslerden biri yitirilince kalan iki kardes arasinda anlasmazlik olunca biz yoksul durumda kaldik. Bir amcamiz vardi . Babamin kucuk erkek kardesi... O en zengin olani idi. O kesermis, bize dusmezdi bile .

Hic uzulmedim kurban kesemedigimiz icin . Komsulardan gelirdi . Ufak tefek parcalar . Kurban kesenlerin gozunde biriken parcalar cok buyurdu belki "Kurban kesmis gibi oldunuz" diye hayiflanirlardi. O nedenle gelen et buyuklugu yillar gectikce kuculdu de kuculdu.

Kurban kesme amacindan uzaklamis gibi geldi bana. Et hic yemedigimiz bir sey degildi ki. Yoksulduk ama her pazar aile bir arada olunca 250gr kiyma sogan vs kavrulunca, yazin domates biberle daha da cogalir doyardik.

Zengin amcam bir kez kurban kesme zahmetinden kurtulmak icin onun yerine bana manto almisti . Benim istedigim degil kendi sectikleri manto idi . Hem de ucuza getirmisti kurbanlik isini... Kurban Nursen.

Bazan komsularimiz kurbanin sakatatlarini, ic organlarini verirlerdi annem sağken. Annem becerikli elleri ile o bagirsaklari temizler doldururdu icini . Ne lezzetli olurdu... Mumbar derdik yanilmiyorsam. Bugun olsa yine yerim sanirim Bir de mide kismini temizler, icini pirinc bulgur ve baharatla karistirdiktan sonra dikerdi iple. Top gibi pisen o mideyi yemek ne guzeldi ...

Bu anlattiklarim ilkokul yillarima iliskin anilarim. En son ne zaman kurban eti yedim acaba... Belki bir dort yil oldu Bir kez Turkiye ye gittigimde bayram sonrasina denk gelmisti. Bir kac hafta balki de bir ay. Kardesim Ayse benim icin cop sis hazirlamis buzdolabinin buzlugunda bekletmis ben gidene kadar .

Burada olan diger Turkler ne yapiyorlar bilmiyorum ama kurban kesenini duymadim. Turklerin sayisinin cok oldugu yerlerde cami ya da cami gibi kulllanilan kurumlar var. Orada belki kesiyorlardir.

Eski tadi kalmadi bayramlarin dediginizi duyar gibiyim. Ama yine de bizleri bir araya getiren toplumda dayanismayi bir olcude saglayan kutsal gunler olarak dusunmek ve getirebilirsek dini gorevlerimizi yapmak, iyi insan olmayi becermek en guzeli diye yazima nokta koymak istiyorum .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..