Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '06

 
Kategori
Fotoğraf
 

Küre'de kar

Küre'de kar
 

Ne güzel yağmış. Küre beyazlar içindeydi. Kısa molada Küre’nin kar altındaki fotoğraflarını çekerken yaşlıca bir adam yanıma yaklaştı ve "iki gün önce görecektin buraları" dedi ve gitti.

Ankara’dan çok soğuk bir havada yola çıktığımda gideceğim yerlerin daha sıcak ama daha karlı olacağını biliyordum. Yol boyunca Ilgaz’a gelene kadar yüksek tepeler dışında kar yoktu. Ilgaz’a tırmandıkça kar arttı ama geçen yıllar kadar çok karlı değildi. Kastamonu’ya yaklaşınca kar iyice azaldı ve Seydiler’den İnebolu yakınlarına kadar her taraf beyazdı. Asıl kar Küre’deydi.

Kastamonu’dan İnebolu minibüslerine binmiştim. Arife günü yer bulabilir miyim endişelerimin boşuna olduğunu gördüm, tam dolu bile değildi. Yol boyunca sürekli inenler binenler oldu. Küre’de on dakikalık molada fotoğraflar çekmek için indiğimde yollardan temizlenen karların yığıldığı yerleri ve saçaklardan sarkan buzları gördüm. Saçakların altı çok tehlikeliydi, o buzlardan biri saçaktan kopup düşüverse kurtulmaz insan.

Küre, İnebolu’ya 30 Kastamonu’ya 60 km uzaklıkta dörtbin dolayınca nüfusu olan küçük bir ilçe. Bir maden ve madenci kasabası. İlçe bakırlı pirit madenleri ile tanınıyor. Dik bir yamaç üzerinde kurulmuş. İnebolu-Kastamonu yolu karşı yamaçtan geçiyor ama İnebolu-Kastamonu arasında yolcu taşıyan minibüsler Küre’ye uğramak için dar ve virajlı yolları izliyor. Bir an önce ulaşmaya çalıştığım zamanlar dışında bu yolu severim. Her tarafında çam ağaçları olan yol bugün karlar altında daha güzeldi. Akşam karanlığı çökmeye başlamasaydı ve bir de sis olmasaydı ve o yaşlıca adamın dediği gibi iki gün önce olsaydı, ne güzel fotoğraflar çekecektim.

Küre’den ayrıldıktan sonra Küre İkiçayında ve Çuha Doruğunda çok kar vardı. İnebolu’ya yaklaştıkça azaldı, azaldı ve İnebolu İkiçayında bitti. İnebolu’ya yağmur yağıyordu.

Sabah Ankara’nın kuru soğuğundan yol çıkıp, Ilgaz’ın ve Küre’nin karlı yollarından geçip, akşam İnebolu’nun yağmuruna geldim.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..