Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '08

 
Kategori
Güncel
 

Küresel krize gurbetçi parası formülü

Küresel krize gurbetçi parası formülü
 

Bu kaynak paylaşıma açılıyor artık!


Türkiye’de krize karşı dört adım gündeme geldi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında dün akşam toplanan AKP Merkez Karar ve Yönetim Kurulu (MKYK) toplantısında tüm dünyayı etkileyen ekonomik kriz masaya yatırıldı.

Küresel krize gurbetçi parası formülü

Bazı üyelerin borsanın düşüşü ve doların yükselişini gündeme getirerek kaygılarını iletmeleri üzerine Erdoğan, “Korkulacak bir şey yok. Her şey kontrol altında. Kimsenin endişesi olmasın” dedi. Başbakan Yardımcısı Nazım Ekren ise yurtdışındaki gurbetçi birikimlerinin Türkiye’ye getirilmesini kolaylaştırıp teşvik edici yönde bir yasal düzenleme hazırlığı içinde olunduğunu söyledi.

AKP Genel Merkezi’nde yapılan ve yaklaşık 4.5 saat süren MKYK toplantısında üyeler ekonomik krizi gündeme getirdi. Her şeyin kontrol altında olduğunu söyleyen Erdoğan Türkiye’nin hem güçlü bir Merkez Bankası’na, hem de sağlam bir bankacılık sistemine sahip olduğunu belirtti. Erdoğan, “Korkulacak bir şey yok, durumumuz gayet iyi, iyiyiz. Daha da iyi olacak, kimsenin endişesi olmasın. Tedbirliyiz, önlem çalışmaları yapıyoruz” dedi.

ABDULLAH KARAKUŞ Ankara

Milliyet Gazetesindeki bu Gurbetçi parası haberi daha öncede kaynak olarak kullanılmış bir yöntem olduğundan bana hiç yabancı gelmedi. Zira bu gurbetçilerimizdeki parasal birikimin farkına varmış olan, bir yardım derneği bu durumu daha önce değerlendirdi. Tesadüf bu ya! Hükümetimizinde aklına hemen bu birikimlerin kurtarıcılığı geldi. Bu konuda hükümetin ekonomi yönetimine bir danışman alınsa Deniz Feneri derneğinden çok daha uygun olur. Onlar çok daha iyi biliyorlar sanıyorum. Gurbetçinin parası nasıl yönlendirilir, ne şekilde kullanılır. Malum yaşanmış tecrübeler uygulamada kolaylık sağlar. Bu konuda transfer paranın yurt içine getirimi konusundada Kanal 7 den bir bilirkişi yardımcı olabilir umuyorum. Hem iktidara akraba olarak yakınlık hemde iktidarla aynı yaşam kültürüne anlayışına sahip kişiler olarak bu bilgilerini esirgemezler umuyorum.

Bu konuda tek sevindirici durum, Bu engin kaynak bu parasal gurbetçi kaynağı ülkemizin krize karşı direnci adına aynı yaşam kültürüne sahip bilge kişilerimiz tarafından halkımızla paylaşılacak.

 
Toplam blog
: 44
: 2426
Kayıt tarihi
: 30.08.08
 
 

Yaşamak buysa yaşıyoruz işte, hayat bir mücadele ve ben de bu mücadeleyi elimden geldiği şekliyle ve..