Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Küresel krizin bireysel etkileri

Küresel krizin bireysel etkileri
 

Son bir aydır sıra ya bana da gelirse demiyor değildim. Zaten kalbimden geçen olumlu veya olumsuz ne varsa gerçekleşiyor ya, sanırım kahin olarak devam edebilirim.

Ve dün beklenen an geldi. Hoş firmanın müdürleri arasınd apiyango ilk bana vurdu ama napalım"son gelen ilk gider, hele bekarsa hemen gider" mantığı sayesinde kapıya konulduk.

6 ay önce kovulma riskinin sıfır olduğu işimi bırakıp, daha iyi bir işe girmek umuduyla ülkemizin önde gelen bu üretim firmasında işe başlamıştım. Maaşım gayet iyidi, iş hep yapmak istediğim bir işti ve ben dinamiktim. Canla başla çalıştıktan sonra gönderilecek denen 25 kişiden ilki olma şerefi bana laik görüldü.
Sektöründe lider olan, ihracatı çok ciddi boyutlarda olan, ve TİM seçimlerinde aday olan bir insanın firması 1.5 ay küresel krize dayanamıyorsa eğer, ülkede ki firmaların yarısı 3 aya kalmaz iflasını açıklarlar...

Ekonomiden çok anlamam anca; aylar öncesinden ciddi kriz geliyor , herkes önlem alsın uyarısını yapan sevgili ex patronum nasıl kendi firmasına önlem alamadı da, 1.5 ay da 25 kişiyi işten çıkaracak duruma geldi anlayamıyorum...Her neyse kendisinin de canın sağolsun, dilerim bundan sonra birini transfer ederek kadrosuna katacak olursa zor durumlarda ik kurban etmez..Hele zor günlerini atlatana kadar evin kirasına çalışmaya kabul ettiyse o çalışan kurban olsun o ona. Bunu yapabilecek 25 kişi bulsa krizden kurtulurdu sanırım...Neyse dediğim gibi canı sağolsun, umarım iflasını açıklamadan krizi atlatır..

Hayatında ilk defa işten çıkarılan biri olarak dün tüm gün şoktaydım ama bugün biraz daha iyim. Daha düşük bir ücretle olsa da, eski patronum tekrardan işe alacağını söyledi; ayrıca 2 alternatifim daha var, 1 ay kafamı dinleyip ne yapacağıma karar vereceğim. Bu açıdan şanslıyım ve keşke bu zamanda işsiz kalann herkes benim kadar şanslı olsa diyorum.
Sevgiler
 
Toplam blog
: 125
: 1808
Kayıt tarihi
: 24.05.07
 
 

Bir gün elle tutulabilen, mürekkep kokusu içine çekilebilen GERÇEK bir gazetede köşe yazıları yaz..