Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

16 Kasım '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kurmay subaylara türban engeli...

Kurmay subaylara türban engeli...
 

"TBMM Milli Eğitim Komisyonu'nda CHP ve AKP milletvekilleri arasında yaşanan tartışmaya karşın kabul edilen düzenlemeye göre, subayların Harp Akademileri'ne kabulünde "eşlerin tutum ve davranışları" da etkili olacak. Buna göre, eşi türbanlı olanlara kurmaylık yolu kapanmış olacak..."

Yukari da okudugunuz bugunun gazete haberi. Bu haberi okudugunuz da, simdiye kadar uygulama nasildi, diye kendi kendinize soru sordugunuz olmustur...

Kurmay Subay olmak icin, Harp Akademileri'nden mezun olmaniz gerekir. Mezun olmanin birinci sarti da, kabul edilmektir! Kit'a da en az 6 yil gorev yapmis Subaylar, Akademi'ye girmek icin muracaat edebilirler. Muracaat belgelerini sirali amirleri inceler... Benim hatirladigim kadari ile bu belgeler de, subayin esi ile ilgili bir bolum de vardir...

Muracaati, sirali amirleri tarafindan uygun gorulen subaylar, Harp Akademileri giris sinavlarina hazirlanirlar... Sinavlar da basarili olan ve siralama da kontenjana girebilen subaylar Akademi hazirlik kurslarina baslarlar. Eger, sinav sonuclarinda yeteri kadar subay sinavda belirlenen baraji gecememisse, soz konusu yil kontenjandan daha az subayla egitim yilina baslanir...

Hazirlik kurslari da dahil, uc yila yakin bir egitim/ogretim suresini takiben, basarili olan subaylar Kurmay subay olurlar. Egitim doneminde basarisiz olan subaylarin Akademi ile ilgileri kesilir, Kit'alarina gonderilirler...

***

Birileri zamaninda, hakkimiz da karar verdiler... Biz de, baska subaylar icin karar vermisizdir...

Benim anlayamadigim; 30-35 yildir bildigimiz bu uygulamanin, yeni bir uygulama gibi tekrar gundeme getirilmesi...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..