Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '16

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
612
 

Kürt haklarını savunanlara PKK’lı denilmesi cehalet

Kürt haklarını savunanlara PKK’lı denilmesi cehalet
 

Diyarbakırlı çocuklar şehit polise ağladı...


Kürt haklarını savunmak demokrasi, PKK’yı desteklemek vatan hainliği. Öncelikle bunun altını net bir şekilde çiziyorum. Sorun, Kürt haklarını savunuyorum diyerek aslında PKK’nın desteklenmesi. İstismara açık bir konu. Kimine göre “Kürt hakları” sözü bile bizi PKK’lı yaparmış.

Valla kimse kusura bakmasın, ben özgürlük savaşçısı bir düşünce adamıyım. Haklıysam ve gerekirse herkesi karşıma alırım. Ben Türk’üm ve Türk vatanını savunuyorum. Ama bu topraklarda bazı kesimler haksızlığa uğruyorsa sessiz kalamam. Kürtmüş Türkmüş fark etmez; bu, bu ülkede yaşayan herkes için geçerli. Bu topraklarda yaşayan herkesin sorunu beni ilgilendirir.

“Şehitler ölüyor sen Kürtlerin haklarından bahsediyorsun” Bunu bana değil sorunun çözümünü Kandil cellâtlarına bırakanlara söyleyeceksin. Kan dursun Kürt’ün de Türk’ün de onuru kurtulsun.

Elbette ki Kürt hakları maskesi altında PKK’ya uşaklık edenler kesinlikle affedilemez. PKK dağdaki terörist onlar da ovadaki terörist. Fakat bu yelpazenin içine bizim gibi gerçek vatanseverlerin (Sizin vatanseverlik anlayışınıza uymayabilir, yeni nesil vatanseverler) sokulması cehaletten başka bir şey değil.

Halkları toplumları demokrasi çerçevesinde özgürleştirme çabalarımızdan vazgeçmeyeceğiz. Tek şartımız bu vatanı sevecekler. Gerisi için kimseyi zorlayamayız. Benim değerlerime saygı duyarsa ben de ona saygı duyarım. Duymazsa kusura bakmasın.

Arkadaşlar, 21. Yüzyılda bu çerçevenin dışında ülkemiz için sağlıklı bir yol görünmüyor. Kürtlerin ya da diğer kendini farklı gören etnik kökenlerin kimliğini, dilini, kültürünü vs değer verdiği tüm değerlerini kendi değerlerim kadar önemser yaşatmaya çalışırım. Bir dilimiz daha olsun, Kürtçe, ne olmuş! Ayrılmak isteyenleri kale almayın, görüyoruz Irak’ta Suriye’de ayrılmak isteyenleri. Ama siz de insanlar farklıyız diyorlarsa aynı milletmişiz gibi davranmayın. Kürt halkı diye bir halk var kardeşim.

Yanlışta ısrar bizi bitirir… Ne yapacağız ya, böyle birbirimizi yemeye devam mı edeceğiz. İnsanlar takibata uğrarım diye ya da tepkiden çekinerek söylemek istediklerini söyleyemiyorlar. Diyarbakır’ı seviyorum desen PKK’ya destek olarak anlaşılıyor. Öte yandan fırsatçı hainler de bizim dilimizi kullanarak sözde barış vs palavralarıyla aslında PKK’ya destek oluyorlar. Bu ülkenin varlığını birliğini isteyen gerçek vatanseverler zor durumdalar.

Biz yeni nesil vatanseverler bir yandan sağcı tutucu çevrelerin baskıları, öbür yandan söylemleri bizi andıran ama niyetleri belli hainlerin yarattığı algı nedeniyle bir acayip töhmet altındayız. Şunu söylemek istiyorum, her iki siyasette yanlış, doğru yerde duran biziz. Ama bunu bu konjonktürde savunabilmek kolay değil. Solcu “demokrasi” tamam, sağcı “vatan sağ olsun” o da tamam. Bize yani ülkemize bunlar yetmiyor ama. Açıyı geniş tutmak zorundayız. Ama bu da görüyorsunuz kolay değil.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba Kerim Bey...Bu konuda üç-dört bloğum var...Okumanız için size önerecektim ama, onları arayıp bulmaya üşendim...Ama, şu düşüncem var: Siyasi kimliğimizin "Türkiye Vatandaşı" yazılması bizim etnik ya da kültürel kimliğimizi kullanmamızı ve onunla övünmemizi etkilemez ki...İsteyen çıksın Taksim'e "ben Türküm!", "ben Kürdüm!" diye bağırsın kimse bir şey demez ki, dememelidir de...Kılıçdaroğlu ne demişti "etnik kimlik insanın şerefidir"...Kimliğime, Türk, Kürt gibi etnik kimliğimn yazılmaması benim şerefimi zedeler mi? Ben kimliğimize dinimizin de yazılmasını "istemem". Belki bir bloğumda bunu konu etmiş ya da birine yorum yazmış veya yorum yapan birine yanıt vermiş olabilirim...Çünkü, birey büyüdüğünde, İslam'lıktan hoşlanmaz veya yaptığı araştırmada kimliğinin yazılan gibi olmadığın anlayabilir. Bu yüzden böyle şeyler kimliğe reşit olduktan sonra yazılmalıdır. Selamlar

cdenizkent 
 31.10.2016 17:12
Cevap :
Genelde bunlar doğru düşünceler ama bireysel olarak kimliğini yaşamak isteyenler varsa bu konuda özgür olmalı.Bir Kürt sporcu olimpiyatlarda madalya aldı.Kürt olduğunu söylüyorlar mı? Türkiye aldı diyorlar.  01.11.2016 23:38
 

Merhaba Kerim Bey...Bu konuda üç-dört bloğum var...Okumanız için size önerecektim ama, onları arayıp bulmaya üşendim...Ama, şu düşüncem var: Siyasi kimliğimizin "Türkiye Vatandaşı" yazılması bizim etnik ya da kültürel kimliğimizi kullanmamızı ve onunla övünmemizi etkilemez ki...İsteyen çıksın Taksim'e "ben Türküm!", "ben Kürdüm!" diye bağırsın kimse bir şey demez ki, dememelidir de...Kılıçdaroğlu ne demişti "etnik kimlik insanın şerefidir"...Kimliğime, Türk, Kürt gibi etnik kimliğimn yazılmaması benim şerefimi zedeler mi? Ben kimliğimize dinimizin de yazılmasını "istemem". Belki bir bloğumda bunu konu etmiş ya da birine yorum yazmış veya yorum yapan birine yanıt vermiş olabilirim...Çünkü, birey büyüdüğünde, İslam'lıktan hoşlanmaz veya yaptığı araştırmada kimliğinin yazılan gibi olmadığın anlayabilir. Bu yüzden böyle şeyler kimliğe reşit olduktan sonra yazılmalıdır. Selamlar

cdenizkent 
 31.10.2016 17:11
Cevap :
Kılıçtaroğlu beni hiç ilgilendirmiyor inanın...Bağımsız bir kişiyim ben.  01.11.2016 23:40
 

Merhaba Kerim Bey...Bu konuda üç-dört bloğum var...Okumanız için size önerecektim ama, onları arayıp bulmaya üşendim...Ama, şu düşüncem var: Siyasi kimliğimizin "Türkiye Vatandaşı" yazılması bizim etnik ya da kültürel kimliğimizi kullanmamızı ve onunla övünmemizi etkilemez ki...İsteyen çıksın Taksim'e "ben Türküm!", "ben Kürdüm!" diye bağırsın kimse bir şey demez ki, dememelidir de...Kılıçdaroğlu ne demişti "etnik kimlik insanın şerefidir"...Kimliğime, Türk, Kürt gibi etnik kimliğimn yazılmaması benim şerefimi zedeler mi? Ben kimliğimize dinimizin de yazılmasını "istemem". Belki bir bloğumda bunu konu etmiş ya da birine yorum yazmış veya yorum yapan birine yanıt vermiş olabilirim...Çünkü, birey büyüdüğünde, İslam'lıktan hoşlanmaz veya yaptığı araştırmada kimliğinin yazılan gibi olmadığın anlayabilir. Bu yüzden böyle şeyler kimliğe reşit olduktan sonra yazılmalıdır. Selamlar

cdenizkent 
 31.10.2016 17:11
Cevap :
Bazı insanlar için kimlik önemlidir.Vatandaşlık saçma bir kavram. Bu konuda farklı düşünüyoruz.Ha bu arada milliyetçiliğe karşıyım. Ama ben Türk olduğum için Türklük benim için önemli.Türklük milliyetçilik değil.Dincilik ile dindarlık nasıl farklıysa Türklük ile de milliyetçilik farklı.Ben değerlerimle gurur duyarın.Başka soydan olanlar da duysunlar. Bir milliyetçi asla bunu demez.   01.11.2016 23:59
 

Merhaba Kerim Bey...Bu ülkede "Kürt halkının hakları" diye bir ayım yapılabilir mi? O zaman. "Türk, Laz, Çerkez, Arnavut, Boşnak...vs. hakları da gündeme gelmez mi? Kürt insanımızın, Türkiye'deki diğer etnik grupların kullanıp da Kürtlerin kullanmadığı bir hak söyleyebilir misini? Buna toptan "vatandaşlık" hakkı desek daha doğru olmaz mı? her vatandaşın, kendisine verilen hakların daha iyisine ulaşma hakkı vardır...Eğer, siz bazı Kürtlerin, "özerklik", "federasyon", "bağımsızlık" gibi siyasi haklarını kastediyorsanız o başka...Aslında o da tartışılır...Benim, uzun vadede o haklar ile ilgili, ancak Türkiye'nin topraksal(böyle bir sözcük var mı?) büyümesi ile ilgili önerilerim Var. Zaman zaman, bu konudaki düşüncelerimi "Türkiye bir şekilde büyüyecektir" düşüncen kapsamında dile getirmişimdir...Şimdilik "vatandaşlık" hakkı diyelim ve noktalayalım...Selamlar.

cdenizkent 
 28.10.2016 12:54
Cevap :
Bazıları gibi siz de konuyu "ayrı devlet"e getiriyorsunuz ama benim kastım kişisel özgürlük; adam kimliğine Kürt diye yazdırmak istiyorsa yazsın mesela. Tek bir vatanda ama herkes kendi kimliğini yaşasın.  30.10.2016 15:28
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6184
Toplam yorum
: 15192
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 636
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster