Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kurtarıcı yemeğim İzmir Köfte

Kurtarıcı yemeğim İzmir Köfte
 

Başak usulü izmir köfte :)valla ben yaptım.


Hafta içi yemek yapmak benim için çok zor. Çünkü yemek yapmak için ayırdığım vakit, oğluma ayırmam gereken vakitten çalınmış gibi oluyor. Fakat bu yemeği yaparken bende oğlum da çok eğleniyoruz. Çınar tam bir köfte delisi. Köfte olsunda başka bir şeye gerek yok. Yemek yaparken ilk kızaran köfteler oğlumun oluyor.

Çınar köftesini afiyetle yerken, bana da yemek yapacak zaman kalıyor.

İzmir köfte tarifimi yazmak istiyorum sizlere. Belki sıradan bir yemek gibi gelecek sizlere ama ben bu yemeği yaparken annemin özel soslarını kullanarak daha lezzetli hale getiriyorum.

Malzemeler

Yarım kilo az yağlı kıyma (Ben çok yağlı kıyma tercih etmiyorum ama isteğe bağlı )
Yarım demet maydanoz
1 adet orta boy soğan
1 adet yumurta
3-4 dilim bayat ekmek
2-3 diş sarımsak
2 adet patates
5-6 adet yeşil biber
1 Yemek kaşığı dometes salçası
1 adet Domates (Süslemek için)
Domates ve kırmızı biber sosu (Ev yapımı)
Karabiber
Kimyon
Tuz

Öncelikle soğan, sarımsak ve maydanozları ince ince kıyıyorsunuz. Bayat ekmekleri mutfak robotundan geçirdikten sonra yumurta, tuz ve baharatlarımızı ekleyerek, tüm malzemeyi kıymayla karıştırıyoruz.

Bu aşamada önemli olan köfte karışımını iyice yoğurup dinlendirmek. Kıyma karışımı dinlene dursun, siz bu arada patatesleri elma dilimi şeklinde doğrayıp, yıkadıktan sonra kızgın yağda hafif kızartıyorsunuz. Az kızaran pateteslerin yağını almak için bir müddet havlu peçete üzerinde bırakıyorsunuz.

Dinlenen kıyma karışımından parça parça alarak parmak uzunluğunda köfteler hazırlıyorsunuz ve hazırladığınız köfteleri kızgın yağda çok az kızartıyorsunuz. Kızarttığınız köfteleri kare şeklindeki borcamınıza alıyorsunuz.

Köfteleri borcam içerisine yuvarlak şeklide dizerek aralarına da patatesleri koyuyorsunuz. Hafif kızarmış biberleri köfte ve patetesler arasına diziyorsunuz. Dilimlenmiş domates ile yemeğinizi süslüyorsunuz.

Domates ve kırmızı biber sosundan 3-4 yemek kaşığı ve 1 yemek kaşığıda salçadan alıp küçük bir tavada 2 bardak sıcak su ile bir süre pişiriyorsunuz. Hazırladığınız sosu tepsinin üzerine eşit miktarda döküyorsunuz ve 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika pişiriyorsunuz.

Umarım beğenirsiniz. Afiyet olsun.

Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..