Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Faruk Fahrettin Özcanan

http://blog.milliyet.com.tr/hesedovfa

21 Kasım '12

 
Kategori
Siyaset
 

Kürtler ne istiyor sorusunun cevabı...

Kürtler ne istiyor sorusunun cevabı...
 

Kürt siyasetinin geldiği süreç itibariyle, ideolojik ve stratejik olarak Kür sorunu ve Kürdistan meselesini sadece bir özgürlükler meselesi ya da kültür meselesi olarak anlayan hatta Kürtleri folklorik bir öğe olarak konumlandıran ve daha ilerisi Kürdistan'ın gereksiz olduğunu düşündüren bir algıya sebep olmaktadır.

Bununla beraber, Kürt özgürlük hareketinin vasıfları arasında sanki en önemli olanın dünyayı ya da hiç değilse Türkiye'yi kurtarmak olduğunu sanan yeni bir kuşak doğmuştur. Bu talihsiz anlaşılma neticesinde, bayrak, dil, kültür, eğitim ve en önemlisi güvenlik gibi bir sürü haklar neredeyse unutulmuş durumda.

Ama nedense bu kuşak kendisine, savaşın niçin sadece Kürdistan'da ve metropollerde ise sadece Kürtlerin yoğunlaştığı alanlarda sürdüğünü sormuyor.

Neden bugün Kürt gençleri dışında kimse ölmüyor ve Kürt bölgeleri dışında hiçbir yer bombalanmıyor. Niye başkaları da bizler gibi Türkiye’nin özgürleşmesi ve demokratikleşmesi için mücadele vermiyor. Ege dağlarında, Karadeniz dağlarında, Toroslar'da kimsenin dağa çıkmadığını ve 'iktidar'a başkaldırmadığını sormuyor. 50-60 kişilik bir Türk, Ermeni ve Arap grubu ile bir iki kişilik Avrupalı dışında niçin PKK'de sadece Kürtlerin dünyayı kurtarmak için savaştığını sormuyor...

Evet özgürlük, evet ekoloji, evet cinsiyet devrimi, evet eşitlik, evet halkın iktidarı ama önce Kürdistan! Bir devletimiz olmadan ve ülkemizi işgalden kurtarmadığımız sürece bunların hiçbirini yapamayacağız!

Dahası bu 'dünyayı kurtarma hayalleri' ile, olsa olsa işgalcilerin işine yaramış oluruz ve inanın sadece onların ekmeğine yağ sürmüş olacağız. Yoksa bu meselenin özüne hiç bir şekilde yararlı olmayacağız...

Ben uzun zamandır bölgede yaşıyorum ve bu meselenin en yakından ilgilisi ve meraklısıyım. Durum böyle olduğundan kendimi sorumlu bilip bir çok genç, yaşlı ve orta halli olan insanlarla bu vb sohbetler ettim bakın bu sohbetlerin bir özetini aynen sizlerle paylaşıyorum...

Herkese sorduğumuz soru aynen böyle:

Sizler Kürt sorununun kimlik, siyasal, eğitim ve sosyal olarak gelinen noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz; Kürt sorununun mücadele boyutuyla da gelinen noktayı özet olarak yorumlarsanız?

'' Ben bir Kürt olarak bu durumu reddediyorum. Kürdistanlılar bu durumu reddediyorlar. Dağa çıkmış her bir Kürt genci ve onun destekçileri bunu reddediyorlar... Kürdistan meselesi ütopyalara kurban edilemez çünkü ütopya sahipleriyle aramızda bin bir fark var: onların ülkeleri, devletleri, özgürlükleri var. Oysa bizim ülkemiz olan Kürdistan işgal altındadır! Ve hala anadilde eğitim hakkımız bastırılmaktadır, önder ve siyasetçilerimiz idamla tehdit edilmektedir. İşgalci güçler tarafından, Kür varlığı dünyanın neresinde olursa olsun kendilerine bir tehdit olarak görmekteler. İşte tamda bu durumda, Kürt Halkının yeniden düşüneceği ve kendi kaderini tayin hakkıda içinde olan, tekrar gözden geçirilmiş temel bir ihtiyaç gibi temin edebileceği, bir kimlik ihtiyacı olmaktadır. İşte tamda bu noktada şu hususlara dikkat edilmelidir, bu kimlik kesinlikle sadece kültürel hakları değil, asıl içeriğinde öncelikle Kürdistan sınırları, bununla beraber bayrak, dil, eğitim ve en önemlisi olan güvenlik hakkıdır. Bu durum olmasa asıl tehlike çanları o zaman çalmaya başlayacaktır. 

Takdiri ve yorumu siz değerli okuyoculara bırakıyorum...   FFO. 

 
Toplam blog
: 305
: 281
Kayıt tarihi
: 05.02.07
 
 

Hayatın yazmak olduğuna inanıyorum ve umulup ta olmayan her duyguyu yazarak yaşamak mümkün diyoru..