Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
542
 

Kuru haller

Kuru haller
 

Yaşımız geçkin olmaya başlayıp da tüm arkadaşlar evlenince her biri bir laf söylemeye başladı. "Kimseleri beğenmiyorsun da, böyle yalnız olmaz da, armudun sapı üzümün çöpü derken bak kurudun kaldın ha!"

Pöh! Kurumadım kardeşim, beğendiğime nazar değmesin diye çok fazla reklama girmiyorum.

Evlen de evlen, kurudun kaldın diye tutturanlara beni çok seven biri benim yerime şık bir cevap verdi geçenlerde. "Bir kere her şeyin kurusu yaşından daha değerlidir" dedi. "Meyvanın-sebzenin bile kurusu hem daha lezzetli hem de daha pahalıdır" dedi. "Demek ki kız kurusu olmak da iyidir, bu sizi çok daha değerli kılar" dedi. "Fasulyenin bile kurusu, adam milleti çok sever yani daha da ne diyeyim" dedi.

Hızla değişen ilişkiler dünyası ve koşullarına yemin ederim güzel bakış açısı hatta tüm kurular adına büyük teselli?! Kuruyup da kıtırdamadan önce teselli aracına teşekkür ediyorum.

***

"Kurrrruuuuu!"

Aile içinde en zayıf ben olduğum için, inatla kilomu aynı yerde muhafaza ettiğim için, hatır veya keyfim için değil de sadece karnımı doyurmak amaçlı yediğim için, yemekte "çok kaçırdınız ama" diyerek herkesin tadını kaçırdığım için babam bana böyle sesleniyor. Olsun lakabımı, babamı ve kuru olmayı seviyorum.

***

Birbirini bu kadar düdükleyen, birbiri arkasından iş çeviren, para için her haltı yiyen bir millete dahil olduğum için çok üzülüyorum. Koşulları böyle yaşamaya sürükleyen kısır döngünün başındaki cepcilerden hiç haz etmiyorum. Sadece insan olduğunu unutup, ben şuyum buyum diyerek bir millete mensup olmasına rağmen kendine yeni yer yurt yaratma çabası içinde her gün birbirini kıran ve bunun üzerinden rant sağlayan bir halk çeşitlemesi olduğumuz için çok rahatsız oluyorum. Gün geçtikçe hasta bir toplum haline geldiğimizi gözlemliyor, içten içe nereye kadar diye soruyor ama bu konularda fazla konuşmamayı yeğliyorum.

Ruhsal gelişim yerine gelişimi maddi, ( aşırı ) manevi başka yerlerde arayan, gündem peşinde sürüklenerek özünü kaybeden ve hayatın gerçek anlamını göremeden yaşayan herkes adına doğru yolu bulmaları için dua ediyorum.

Televizyonda, gazetede her gün gördüğüm benzeri haberler yüzünden yaşam enerjimi yitirdiğimi ve giderek içimin kuruduğunu hissediyor, tazelenmek için bir sürü yöntem geliştirmek zorunda kalıyorum.

***

Son olarak sıkıldım bu havalardan yaz gelsin artık sahillerde bir ıslanalım, bir kuruyalım da bari keyfimiz yerine gelsin diyorum.

Not kurusu:

Üçüncü paragraftaki fikirlerimi beğenmeyip yorum yazarak müdahele etmek isteyenlere "lütfen kuru gürültü yapmayalım" diye eklemek istiyorum.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

aslında benden önceki yorumlara baktım ve yazıyı tekrar okudum acaba yanlış yazıyımı okudum diye.."birbirini bu kadar" diye başlayan ve alt alta 3paragrafta süren yazıyı okumadılar mı arkadaşlar acaba? okurken aynı hislerini yaşarken benim içim acıdı kelimeleri okurken..çok haklısın arkadaşım..toprak

Aydın ADAM 
 03.08.2011 13:38
 

Benim de yakın bir akrabam var kurulardan (yakınlık derecesini yazmayayım ayıp olur kendisine). Entellektüel, kariyerli, gelir düzeyi iyice olan ama kafaları hafif kelleşmiş eşin dostun arkadaşların olduğu bir ortamda baktı baktı ve bana dedi ki:) ''hıh ben bu yaşımda (55) hiç birini beğenip de evlenmem'' dedi...Demek ki kuruluk iyi bişi:))

Sema CURUK 
 01.09.2010 14:18
Cevap :
:D O da çok matrakmış yahu, hıh demesini yerim onun. İyi diyoruz işte, ne yapalım umut fakirin ekmeği misali avunuyoruz... Sevgiler...  01.09.2010 15:13
 

Siz hiç aldırmayın sayın Aksoy; size eleştiri okları atanların içleri kurumuş, sırf evlenmiş olmak için evlendikleri adamlara artık dayanamadıkları için :D sizide içine düşktükleri çukura çekmeye çalışıyorlar :) siz kanmayın onlara bir ömür boyu aşk yaşayacağınız o doğru insanı bekleyin güzel bir yuva kurmak için. Ne demişler? Geç olsun güç olmasın :) Sevgiler, saygılar...

Tevfik Munzevi 
 05.05.2010 0:34
Cevap :
Bir hıdrellez günü sabahında aldığım iyi dilekler dolu şu yoruma bakın! :) Yehhu! Yazdıklarınızı assam gül ağacının dalına kesin olur diye düşünüyorum. Çok naziksiniz, tıpkı söylediğiniz gibi "aşk"ı bekliyorum. Sizin de her şey gönlünüzce olsun sevgilerimle... :)  05.05.2010 7:58
 

Yaş mı da kuru mu tananininom :)) Eline saglık canım arkadasım yine hem cok guldurdun hem de cok dusundurdun beni canım sevgiler sehnazz

Sehnaz Aysu Özer 
 03.05.2010 15:18
Cevap :
Ne güzel bir parçayla bağlamışsın arkadaşım olayı ben de sana çok güldüm. Asıl en kısa zamanda o nadide sesinden gerçek bir şarkı dinlemeyi tercih ederim böyle yorum üzerinden olmasın lütfen. Sevgilerimle... :D  03.05.2010 20:04
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 118
Toplam yorum
: 727
Toplam mesaj
: 5
Ort. okunma sayısı
: 1558
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İnc..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster