Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '07

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

Kurum kültürleri 3: piyasanın fabrikaları

Kurum kültürleri 3: piyasanın fabrikaları
 

Kurum kültürü yazı dizimiz devam ediyor. Organizasyonlarda yaptığım araştırma ve gözlemlerden sonra bu yazı dizisindeki farklı kurum kültürlerine ulaştım. Sizin şirketinizde nasıl bir kurum kültürü hakim? Bunu keşfetmek ister misiniz? Size bu yazı dizisinde farklı kurum kültürlerini tanıtacağım. Sizin kurumunuz hangisine benziyor?

Kurum kültürü günümüz şirketleri için bir kritik başarı faktörü. Çalışanların aynı değerler ve aynı çalışma anlayışı etrafında kaynaşması için güçlü ve pozitif bir kurum kültürüne ihtiyaç var. Kurum kültürü, organizasyona bütünlük kazandırır, etkinliği ve verimliliği sağlayan harcı oluşturur. Organizasyonun dış dünyayla ilişkilerinde tutarlılık, açıklık ve güven sağlar. Şirket stratejilerinin ve projelerin başarısı pozitif ve güçlü kurum kültürüne bağlı. Edgar Schein'e göre Kurum Kültürü; gelişim/değişim sürecindeki sorunlarla mücadele etmeyi öğrenirken grup tarafından geliştirilmiş ve keşfedilmiş yeni elemanlara öğretilmesi gereken, kurumda var olduğu düşünülen geçerli model veya düzendir.

3) PİYASANIN FABRİKALARI (Production Centers of the Market)

Üretim, pazarlama, performans, üretim odaklılık, motivasyon, hedef, başarı, odaklanma, ilerleme, hız, rekabet

? Önce üretim ve verimlilik
? Standart ürün ve hizmetler
? Pazara duyarlılık ve pazarlama odaklı anlayış
? Rekabet kültürü ve iş odaklılık
? Deneme - Yanılma
? Kurumsal İmaj
? Net başarı ölçütleri ve hedefler
? Hız, seri üretim, kıyaslama

Bu kurum kültüründe önde gelen ve vurgulanan değerler şunlardır: Pratiklik, enerjik olma, iş odaklılık, profesyonellik, aktiflik, performans, popülerlik, çalışkanlık, sosyallik, liderlik, azim, disiplin, kararlılık, esneklik, üretkenlik, dayanıklılık, üretim, hız.

Baskın Olan İş Yapma Tarzı ise "Üretken"dir: Bu kurum kültüründe insanlar bir an önce sonuca gitmek ister, hedef-merkezlidirler. Verimsizliği sevmezler. Başarılı olmak çok önemlidir. Ne pahasına olursa olsun başarılı olmak isterler.

BU KURUM KÜLTÜRÜNDE, YANİ PİYASANIN FABRİKALARINDA:

Baskın Liderlik Tarzı: Etkin Liderlik
Baskın İş Yapma Tarzı: Üretken
Öncelikli İşletme Fonksiyonları: Pazarlama, Satış, Yönetim, Strateji, Finans

Bu kurum kültüründe Yönetim Anlayışı: İş odaklı, motive edici, işbitirici, hedef odaklı, hızlı, proje bazlı

Bu kurum kültüründe baskın İletişim Tarzları: Esnek ve empatik iletişim, aktif dinleme, övme, ilgi gösterme, ilgi çekme, yakınlık kurma

Bu kurum kültüründe baskın düşünme Tarzları: Üretken Düşünme, Sonuç Odaklı Düşünme, Rekabetçi Düşünme

Bu kurum kültüründe Güçlü Fonksiyonlar: Pazarlama, Reklamcılık, Kurumsal İlişkiler, Satış, İnsan Kaynakları, Finans, Stratejik Yönetim

Bu kurum kültürünün güçlü olduğu Sektör ve Alanlar: Hizmet Sektörü, Üretim, Stratejik İş Geliştirme, Satış ve Ticaret, Müşteri Hizmetleri, Eğitim, Sağlık, Sivil Toplum

Bu kurum kültüründe Güçlü Yönetim Becerileri: Motivasyon, hedef koyma, yönlendirme, koçluk yapma, yetkilendirme, güçlendirme, iletişim, koordinasyon, organizasyon, uygulama, kontrol, ödüllendirme, ikna, hitabet

Bu kurum kültüründe öncelikli konular: Pazarın talepleri, motivasyon, performans, sonuç, kar, satış, profesyonellik, kariyer, fırsat, rekabet, verimlilik, üretim, hedefler, projeler, kişisel gelişim

Bu kurum kültüründe gelişmesi gereken Yönler: Planlama, prensipler ve etik kurallar, iş-yaşam dengesi, detaylara hakimiyet, kuralları uygulama, içedönük düşünme, anlam arayışı, farklılık yakalama, riskleri görme, doğrudan iletişim, insan odaklılık

Bu kurum kültüründe düşebilebilecek hatalar: Acelecilik, aşırı iş odaklılık, müdahalecilik ve sahiplenicilik, kuralları ihlal etme, eksik planlama, ego ve kendini fazla beğenme, negatifleri görmeme, duyguları bastırma, aşırı hırs


DEVAM EDECEK..

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..