Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '07

 
Kategori
İnsan Kaynakları
Okunma Sayısı
640
 

Kurum kültürleri 5: bilgi laboratuvarları

Kurum kültürleri 5: bilgi laboratuvarları
 

Kurum kültürü yazı dizimiz devam ediyor. Organizasyonlarda yaptığım araştırma ve gözlemlerden sonra bu yazı dizisindeki farklı kurum kültürlerine ulaştım. Sizin şirketinizde nasıl bir kurum kültürü hakim? Bunu keşfetmek ister misiniz? Size bu yazı dizisinde farklı kurum kültürlerini tanıtacağım. Sizin kurumunuz hangisine benziyor?

Kurum kültürü günümüz şirketleri için bir kritik başarı faktörü. Çalışanların aynı değerler ve aynı çalışma anlayışı etrafında kaynaşması için güçlü ve pozitif bir kurum kültürüne ihtiyaç var. Kurum kültürü, organizasyona bütünlük kazandırır, etkinliği ve verimliliği sağlayan harcı oluşturur. Organizasyonun dış dünyayla ilişkilerinde tutarlılık, açıklık ve güven sağlar. Şirket stratejilerinin ve projelerin başarısı pozitif ve güçlü kurum kültürüne bağlı. Edgar Schein'e göre Kurum Kültürü; gelişim/değişim sürecindeki sorunlarla mücadele etmeyi öğrenirken grup tarafından geliştirilmiş ve keşfedilmiş yeni elemanlara öğretilmesi gereken, kurumda var olduğu düşünülen geçerli model veya düzendir.


5) BİLGİ LABORATUVARLARI (Knowledge Laboratories)

Bilgi, data, uzmanlık, bilgi teknolojileri, bilişim, ArGe, bilim, araştırma, bilgi yönetimi, derinlik, teknik bilgi, knowhow, teknoloji,

? Yönetim bilişim sistemleri
? Bilginin işlenmesi ve yazılım
? Bütçe kontrolleri ve tasarruf tedbirleri
? Yazılı iletişim
? Bilgi meritokrasisi
? Ortada görünmeyen yöneticiler
? Minimum toplantı
? Yoğun AR-GE faaliyetleri

Bu kurum kültüründe önde gelen ve vurgulanan değerler şunlardır: Merak, bilgelik, analitik düşünce, araştırma, öğrenme, saygı, azim, odaklılık, yoğunlaşma, orijinallik, gerçekçilik, açık fikirlilik, aydınlanma, mantık, rasyonellik, kavrayış, ağırbaşlılık, gözlemcilik, felsefe, derinlik, bilimsellik

Baskın Olan İş Yapma Tarzı ise "Uzmanlık"tır: Bilgiyi elde etme, kendi alanında uzman kişi olma önemlidir. Bu kurum kültüründe insanlar kendi alanlarında üstat kişi olmak isterler. Analitik düşünce, fikirler ve kavramlara önem verirler.

BU KURUM KÜLTÜRÜNDE, YANİ BİLGİ LABORATUVARLARINDA:

Baskın Liderlik Tarzı: Uzman Liderlik
Baskın İş Yapma Tarzı: Uzmanlık
Öncelikli İşletme Fonksiyonları: Bilgi Yönetimi, ARGE, Bilişim

Bu kurum kültüründe Yönetim Anlayışı: Bilgiye, gözleme, analize, uzmanlığa, sayılara dayalı, bilgiyi stratejik kullanan

Bu kurum kültüründe baskın İletişim Tarzları: Yazılı iletişim, Internet, e-mail, zayıf sözlü iletişim, az ve öz konuşma, etki tepki tarzı, sınırlı

Bu kurum kültüründe baskın düşünme Tarzları: Analitik Düşünme, Soyut Düşünme, Sistematik Düşünme

Bu kurum kültüründe Güçlü Fonksiyonlar: Araştırma Geliştirme (ARGE), Bilgi Teknolojileri Yönetimi, Yönetim Bilişim Sistemleri, Pazar ve Sektör Araştırmaları, Bilgi Yönetimi, Finans, Bütçe Planlama, Bilgi Üretimi

Bu kurum kültürünün güçlü olduğu Sektör ve Alanlar: Üniversiteler ve Akademik Yaşam, Bilişim (IT) Sektörü, ARGE, Teknoloji Yönetimi, Bilim, Mühendislikler, Stratejik Bilgi Yönetimi, Yeni Ekonomi, Yazılım, Donanım, Yayıncılık, Editörlük, Teknik Danışmanlık, Eğitim, Edebiyat, Danışmanlık, Finans

Bu kurum kültüründe Güçlü Yönetim Becerileri: Planlama, gözlem, analiz, problem çözme, karar verme, kontrol, raporlama, vizyon, takip, takvimlendirme, rakamlara hakimiyet, proje tasarımı, süreç yönetimi

Bu kurum kültüründe öncelikli konular: Bilgi, bilgelik, uzmanlık, araştırma, derinlik, detaylar, bilim, istatistik, doğruluk, hikmet, öğrenme, gözlem, ARGE, orijinallik, bütçe, tasarruf, teori, model, Internet, IT, e-learning, software, kavrama, okuma, anlama, tasarım, merak, anlam, birey, raporlar, makaleler, bütçeleme, kontrol, planlama, tahmin, karar ağaçları

Bu kurum kültüründe gelişmesi gereken Yönler: Empati, sözlü iletişim, insan boyutu, kurumsal ilişkiler, sunum becerileri, takım çalışması, toplantı yönetimi, uygulama, müşteri ilişkileri, hitabet, imaj yönetimi, takım çalışması ve uyum, koçluk yapma, pazarlama, satış, motivasyon, paylaşımcılık

Bu kurum kültüründe düşebilebilecek hatalar: İnsan ilişkilerinde soğuk davranma, paylaşmama, alay etme, duvar örme, küçümseme, uyumsuzluk, iletişim eksikliği, asosyal olma, analiz felci, olumsuz duygulara kapılma


DEVAM EDECEK..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 279
Toplam yorum
: 169
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 2417
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster