Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '07

 
Kategori
İnsan Kaynakları
Okunma Sayısı
764
 

Kurum kültürleri 6: kriz güvenlik merkezleri

Kurum kültürleri 6: kriz güvenlik merkezleri
 

Kurum kültürü yazı dizimiz devam ediyor. Organizasyonlarda yaptığım araştırma ve gözlemlerden sonra bu yazı dizisindeki farklı kurum kültürlerine ulaştım. Sizin şirketinizde nasıl bir kurum kültürü hakim? Bunu keşfetmek ister misiniz? Size bu yazı dizisinde farklı kurum kültürlerini tanıtacağım. Sizin kurumunuz hangisine benziyor?

Kurum kültürü günümüz şirketleri için bir kritik başarı faktörü. Çalışanların aynı değerler ve aynı çalışma anlayışı etrafında kaynaşması için güçlü ve pozitif bir kurum kültürüne ihtiyaç var. Kurum kültürü, organizasyona bütünlük kazandırır, etkinliği ve verimliliği sağlayan harcı oluşturur. Organizasyonun dış dünyayla ilişkilerinde tutarlılık, açıklık ve güven sağlar. Şirket stratejilerinin ve projelerin başarısı pozitif ve güçlü kurum kültürüne bağlı. Edgar Schein'e göre Kurum Kültürü; gelişim/değişim sürecindeki sorunlarla mücadele etmeyi öğrenirken grup tarafından geliştirilmiş ve keşfedilmiş yeni elemanlara öğretilmesi gereken, kurumda var olduğu düşünülen geçerli model veya düzendir.

6) KRİZ GÜVENLİK MERKEZLERİ (Crisis-based Security Systems)

Güven, dayanışma, bağlılık, güvenlik, kriz yönetimi, tedbir, risk yönetimi, sistem, gözlem, senaryo, planlama, denetim, otorite, kontrol, sadakat

? Sıkı güvenlik sistemleri
? İstihbarat ve bilgi toplama
? Bağlılık ve dayanışma ruhu
? Otorite meseleleri
? Gizem ve sırlar
? Politika ve güç oyunları
? Araştırma ve gözlem
? Denetim ve kontrol


Bu kurum kültüründe önde gelen ve vurgulanan değerler şunlardır: Eleştirellik, sistemci düşünme, güven, güvenilirlik, sadakat, uyum, takım olma, aidiyet, temkin, tedbir, araştırma, fedakarlık, sorumluluk, dikkat, gözlem, cesaret, dayanıklılık, gerçekçilik
Baskın Olan İş Yapma Tarzı ise "Sorgulama ve Risk"tir: Bu kurum kültüründe insanlar olayları, işleri, kişileri sorgularlar. Sorularını içten veya dıştan sorarlar. Konulara eleştirel yaklaşırlar. Her meselede güveni esas alırlar.

BU KURUM KÜLTÜRÜNDE, YANİ KRİZ GÜVENLİK MERKEZLERİNDE:

Baskın Liderlik Tarzı: Sistem Liderliği
Baskın İş Yapma Tarzı: Sorgulama ve Risk
Öncelikli İşletme Fonksiyonları: Muhasebe, Finans, Strateji, Genel Yönetim

Bu kurum kültüründe Yönetim Anlayışı: Soru sormaya, gözleme, analize, senaryo kurmaya dayalı yönetim

Bu kurum kültüründe baskın İletişim Tarzları: Soru sorma, Internet, e-mail, zayıf sözlü iletişim, az ve öz konuşma, etki tepki tarzı, sınırlı

Bu kurum kültüründe baskın düşünme Tarzları: Şüpheci Düşünme, Sorgulayıcı Düşünme, Eleştirel Düşünme, Sistemci Düşünme

Bu kurum kültüründe Güçlü Fonksiyonlar: Araştırma Geliştirme (ARGE), Bilgi Teknolojileri Yönetimi, Maliyet Muhasebesi, Rakip ve Sektör Araştırmaları, Bütçe Planlama, Finans, Bütçe Planlama, Bilgi Üretimi

Bu kurum kültürünün güçlü olduğu Sektör ve Alanlar: Muhasebe, Finans, Vergi, Sigorta, Auditing, Araştırma, Stratejik Planlama, Basın, Medya, Gazetecilik, Askerlik, Yayıncılık, İstihbarat, Güvenlik, Bankacılık, Danışmanlık, Eğitim

Bu kurum kültüründe Güçlü Yönetim Becerileri: Kontrol, planlama, denetim, organizasyon, koordinasyon, analiz, problem çözme, raporlama, vizyon, stratejik değerlendirme, takip, rakamlara hakimiyet, proje tasarımı, süreç yönetimi

Bu kurum kültüründe öncelikli konular: Sistem, güven, sadakat, risk, tehdit, ihtimal, senaryo, araştırma, sorgulama, sorular, anlam, bağlantılar, otorite, bağlılık, sorumluluk, takım, uyum, temkin, ihtiyat, tedbir, kriz, gözlem, rakipler, istihbarat, givenlik, muhasebe, vergi, sigorta, tasarruf, raporlar, bütçeleme, kontrol, senaryo kurma, tahmin, planlama

Bu kurum kültüründe gelişmesi gereken Yönler: Pozitif düşünme, empati, sözlü iletişim, insan boyutu, kurumsal ilişkiler, sunum becerileri, takım çalışması, toplantı yönetimi, uygulama, müşteri ilişkileri, hitabet, imaj yönetimi, takım çalışması ve uyum, koçluk yapma, pazarlama, satış, motivasyon, paylaşımcılık

Bu kurum kültüründe düşebilebilecek hatalar: Yeniliklere açık olmama, tepkisel davranma, alay etme, duvar örme, küçümseme, uyumsuzluk, iletişim eksikliği, asosyal olma, analiz felci, olumsuz duygulara kapılma

DEVAM EDECEK..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 279
Toplam yorum
: 169
Toplam mesaj
: 78
Ort. okunma sayısı
: 2417
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster