Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '08

 
Kategori
Elektronik
Okunma Sayısı
2266
 

Kurum olarak tüketicinin yanında olabilmek....

Kurum olarak tüketicinin yanında olabilmek....
 

Dün akşam neredeyse bir saat bir teknoloji market yetkili kişisi ile tartışmak zorunda kaldım. Karşımdaki kişi kurulu bir robot gibi, aynı cümleler üzerinde geldi gitti, bende dilim döndüğünce tüketici hakları konusunda ısrarlı olmaya çalıştım ama nafile, duvara konuştum sanki.

Bu konudan zaten blog sayfamda söz etmek istiyordum, ama izlediğim bir reklam filmi tam da benim üzerinde durduğum konuları vurguladığı ve haklılığımı gösterdiği için daha bir şevkle bu yazımı yazmak istedim.

Konuyu anlatmam gerekir tabi öncelikle,

Şikayet: Satın alınmış olunan Ipod kulaklığının, oğlumun kulağına tam uymaması ve rahat müzik dinleyememesi

Hikaye: Eşim oğlumun kulaklık istemesi üzerine, oğlumla birlikte büyük bir alışveriş merkezinde tanınmış bir teknolojik markete gidiyor ve kendilerince en uygun ve kullanışlı kulaklığı alıyorlar. Kulaklık, kulak üzerine takılan ve ses gelen kısımları kulağın önüne yerlşen bir sistemle çalışıyor. Oğlum daha önceki deneyimlerine dayanarak özenli bir şekilde kutuyu açıp, kulaklığı kullanmaya çalıştı. Kulaklık görünüşte fonksiyonel gibi görünse de oğlumun kulaklarında kanat şeklinde durunca, kullanamayacağını ifade etti ve değiştirmek istediğini söyledi. Biz de faturası ve garanti belgesi ile gidip değiştirebileceğini düşündüğümüzü söyledik. Oğlum benimde birlikte gitmek istediğini söyledi, önce o değiştirme isteğini söyleyecekti ben sorun olursa devreye girecektim.

Birlikte markete girdik ve ilgili kişiyi gördük. Oğlum sorunu söylediğinde karşımızdaki kişi direkt olarak açılmış paket niteliğindeki ürünlerin asla değiştirilmeyeceğini söyledi. Biz ürünü düzgünce açtığımızı ve asla kullanamayacağımızı söyleyip, müşteri memnuniyetsizliği yönüyle değiştirme talebimizin olduğunu ısrarla ifade edince bizi mağazanın en üst yetkilisi ile görüştürdü. Bu bey de, kulaklık gibi ürünlerin hijyenik yönden değiştirilmeyeceğini söyledi. Ben bu aşamada devreye girdim, kulağın içine bile girmeyen bu ürünün nasıl bir hijyen sorunu yaratacağını anlamadığımı da ifade ettim. Temel olarak bazı konularda eksiklikleri olduğunu da ekledim. Bu konular;

    Mağazanın hiç bir yerinde satılan malların geri alınma koşulları ile ilgili bir bilgi yoktu Kulaklık gibi şahsi kullanılan malzemelerin, iddaa ettikleri hijyenik sorun nedeniyle değiştirilmeyeceğini ifade eden hiç bir uyarı yoktu. Satın aldığınız paketleri yırttığınız an değiştiremezsiniz diye bir uyarı yoktu

Üstelik başka bir çok mağazada gördüğüm uyarı yazıları ile daha bilinçli alışverişler yaptığımızı, kendi mağazalarında bu uyarıların olmamasının büyük eksiklik olduğunu vurguladım. Vurguladım da, bir sonuç çıkmadı tabi. Bizim kulaklık için bir tutanak tutuldu, ilgili firmaya gidecek, orda ki ilgili şahsiyetler uygun görülürse bizim kulaklık yerine başka bir ürün alabileceğiz.

İşte bu gün izlediğim reklamın konusunun önemi de tam bu noktada başlıyor, öncelikle söylemeliyim ki; hiç bir firma adına yer vermediğim için reklamı yapılan firmanında adını veremiyorum. Ama bu günlerde izleyebileceğinizi düşünüyorum, temel olarak vurgulanan şu: Biz diyorlar, kurum olarak satın aldığınız malın arkasındayız. Sözleşmemiz dahilinde, belirlenen koşullarda alışveriş yaptığınız da, anlaşmamız koşullarınca müşteri memnuniyetini ön planda tutacağız diyor. Bu sözlerinde ne kadar başarılı olurlar bilemiyorum, ama belli kuralların olması ve müşteri memnuniyeti gibi kavramlardan söz etmeleri olumlu bir şey.

Bizim aldığımız kulaklığın oğlumun kulağı ile uyumlu olmaması, kullanamayacak olması onlara göre geçerli bir neden değildi. Tabi biz müneccim olmalıydık, görebildiğimiz kadarıyla takınca dinlenir galiba demeli ve ne çıkarsa bahtımıza demeliydik. Ama biz haddini bilmeyen müşteri olarak kullanamayacağımız bir ürünü evde bir köşeye atmak yerine, değiştirme cüretini gösterdik. Bakalım sonuç ne olacak! Bu değiştirmek istediğimiz kulaklığın fiyatı nerdeyse 40 ytl idi. Ben gittim bu gün 1 ytl ye bir kulaklık aldım oğluma. Bundan sonra da böyle firmaların yakınından geçmeyi düşünmüyorum. Ne yazık ki, üzerimize uymayan bir elbiseyi giyen bir toplumuz. Profesyonel çalışma prensiplerimini tam oturdmadan kocaman alışveriş merkezleri kurup, tüketim toplumu olma yolunda mutlu mutlu ilerliyoruz.

Sonuç; Teknolojik ve şahsi bir ürün alacaksanız, değiştirme olasılığınızın çok zayıf olduğunu bilin sevgili blog dostları, sevgilerimle

Resim adres

http://www.budclicks.com/account/11432/105204/175.jpg

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bildiğim kadarıyla, DVD,VCD,CD vb. birebir aynısıyla değiştiriliyor, Cep telefonu servis raporu ile değiştirilebiliyor, yazıcılar da içlerindeki demo kartuşun fiyatı ödenerek değiştirilebiliyor. Bi arkadaşım t...osa diye bir mağazadan fotoğraf makinası almıştı pixel hatası çıktı ne yapsa ne etse değiştiremedi hata sayılmazmış :) Ben Balçova Kipadan şu ana kadar bir çok ürünü sorunsuzca değiştirdim. Ipod kulaklığı değil ama mikrofonlu bir kulaklık da değiştirdiğimi anımsıyorum.

silik 
 01.05.2008 9:09
Cevap :
Bu gün ürünü değiştirmeyeceklerine dair yanıt verdiler... uygun bir sürü söz var ama ne yazıkki yazamıyorum, adını yazıp kötü söz söylesek bizi dava bile eder söyleleri... ama en azından çevremdekileri uyaracağım...selamlar  05.05.2008 10:44
 

Aynı firmadan bende dijital fotoğraf makinası aldım. 400 YTL yani 400 000 000 TL. Fot. Makinası net çekmiyor, tüm resimler bulanık. Kesinlikle değiştirmediler, geri almadılar. Değiştirme veya geri almak için paranın yüzde 15' ini kesmeleri gerektiğini söylediler. Lanet ettim ve uğraşmadım. Büyük firma gibi görünüyorlar ama tam bir hayal kırıklığı. Bana da bu bir ders oldu. Biraz pahalı bir ders. Diğer kişilerin canı yanmasın diye böyle şeyleri adıyla sanıyla yazmak gerekiyor. Maalesef yazamıyoruz.

Ayşe Yavuz 
 30.04.2008 9:08
Cevap :
Aynı lanet etme duygusu bende de var:) çevremdekileri bende uyaracağım...sevgilerimle  05.05.2008 10:45
 

TOTOROM Standartlarin ustunde :)) Saka bir yana benimde benzer sorunum oldu . Burada degistirme sorununa daha farkli bir yaklasim var . Tuketici haklari konusunda ilgilelrin karsinda duvar olmasi ne yazik ki ilk degil kardesim . Birlikte yasadigimiz deneyimi hatirlasana . Aman kendine dikkat tansiyonunu yukseltme . Herkese sevgi selam .

Nursen 
 30.04.2008 1:53
Cevap :
Türkçemizde ne güzel bir sürü küfür var böyle kurumlara ama ne yazıkki burada yazamıyorum...sevgilerimle aplam.  05.05.2008 10:46
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 196
Toplam yorum
: 1020
Toplam mesaj
: 110
Ort. okunma sayısı
: 6231
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster