Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '06

 
Kategori
Blog
 

Kurumsal Blog’lar Kapıda

Kurumsal Blog’lar Kapıda
 

Türkiye’de hala kurumsal blog konusunda ciddi adım atılmadı. Zaten başlayabilmesi için öncelikle kurumların “neden bir blog’a ihtiyacım olsun ki?” sorusuna yanıt bulmaları gerekiyor. Halbuki bloglar firmalar için iç ve dış iletişimde çok önemli kanallarından birisi.

Bloglar, internet sitenizi güncel verilerle sürekli canlı tutmaktan veya sitenizde bir güncelleme yaptığınızda bundan firmanızın müşterilerini haberdar etmek için en kolay yollardan birisidir.

Ayrıca blog’unuzdan müşterilerinizin o konudaki görüşlerini alabilir, yada mesaj göndermelerini sağlayabilirsiniz. Eğer bireysel bloglar tutuyor ve kullanılıyorsa demekki kurumsal bloglarda kendi konularında başarılı olacaklardır diye düşünebiliriz.

Özellikle yurtdışında pazarlama odaklı tüm firmaların sitelerinde blogları mevcut.

Eğer biraz olsun ilginizi çekebilmişsem ve başlamayı düşünebilirim diyorsanız, size bunu en kolay nasıl yapabileceğiniz konusunda fikir vermeye çalışayım.

1. Önce test edin

Önce blogunuzla neyi başarmayı hedeflediğinizi düşünün. Öncelikle bir test blogu açarak başlayabilirsiniz. Örneğin bir imalat firması için blog bölümü çalışanların yazdıklarından yada firmanın haftalık bilgilendirme mesajlarından oluşuyor olabilir. Bir okul öğrencilerine yazı yazdırabilir, genel ders vb. konularda duyurularını yapabilir.

2. Şirketinizde blogların nasıl kullanılabileceğini değerlendirin.

Şirketinizin kültürü burada çok önemli. Şirket içi direnç yaratmayacak ve destek görecek bir şeyler bulmanızda fayda var. Ör. Müşterilerinize gönderdiğiniz periyodik bir bilgilendirme mesajlarının içeriğini blog’a koyabilir müşterilerinizin yazılara yorum yapmalarını teşvik etmeye çalışabilirsiniz.

3. Başlamak için küçük, iyi tanımlanmış bir yer seçin.

Yeni teknloji yada yazılımlara çok fazla bel bağlamayın. Sadece başarılabilir hedefler ile blog işine başlayın. Örneğin “blogumuzu haftada 2 kez güncelleyerek sitemizi ziyaret eden ziyaretçi sayısını %30 artıracağız” yada “artık müşterilrimizden gelen olumlu eleştirileri blogumuzdan yayınlayacağız”

4. Deneme hedefleri koyun ve bu işin içinde yer alacak herkesi eğitin.

Şirkete yeni olarak girecek her şeyde bu kavram çok önemli. Herkesle bu işe destek verip vermeyeceklerini ve blog işinin şirkete bir faydasının olup olmayacağını sorun. Hem onların bu konudaki görüşlerini almış olursunuz hemde doğru taktik ve strateji için malzeme toplamış olursunuz. Bazı çalışanlara şirketlerinin köşe yazarı olma fırsatını tanımak gerekir.

5. Taslak blog politikası hazırlamak

Aslında teknoloji ile hiç ilgisi olmayan bazı şeyler önünüze engel olarak çıkabilir. Şirket politikası, çalışan politikaları, firma kültürü vb. Bu konudaki beklentileri iyi değerlendirmek gerekir. Kaş yapayım derken göz çıkarmayın.

6. Sorular için bir kişi belirleyin

Sorular giderek artmaya başlarsa yani “nasıl yapacağım?” vb. bir sorumlu atayarak bu soruları yanıtlayabilirsiniz.

Ben size sadece bir başlangıç adımı attırmaya çalışıyorum. Minim siz bu işe başladıktan sonra blogları çok daha geliştirip anlamlı bir şirket arşivi oluşturacaksınız. Bazı firmalar açtıkları bloglar üzerinden proje koordinasyonu ve proje izlemeyi gerçekleştiriyorlar.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..