Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '14

 
Kategori
Pazarlama
 

Kurumsal firmalar için dijital pazarlamaya giriş- sosyal medya

Kurumsal firmalar için dijital pazarlamaya giriş- sosyal medya
 

sosyal medya, sosyal medya stratejisi, dijital pazarlama


Herkese merhaba..
Merhaba diyorum çünkü uzun zamandır(sınavlar, yoğun iş temposu vs.) içerik yayımlayamadım. Bir blog sahibinin yapmayacakları listesinde ilk sırada yer alan bu hata Google bootları tarafından da cezalandırıldı ve arama sonuçlarında kendimi daha gerilerde buldum.. Her işte bir hayır var diyerek bu olaydan kendime dersimi çıkarıyorum ve konuma yavaş yavaş giriyorum..
 
 
Bugün kurumsal firmalar için sosyal medya kampanyaları hakkında bahsedeceğiz. Daha doğrusu "Kurumsal Firmalar İçin Sosyal Medya Kampanyaları Geliştirme" yazı dizimizin girişini yapacağız. Yazı dizisinin sonunda ise Case Study yapılacak ve yorumları ile katkıda bulunan kişilere Ücretsiz E-kitabı dağıtılacaktır!
 
Giriş
 
Sosyal medyanın günümüzde geldiği noktayı anlatarak başlanan yazıların bayatlığını bildiğim için giriş kısmını biraz farklı yapmak istedim.. Kurumsal firma neden sosyal medyada bulunmak istesin ? Sosyal medya kurumsal firmalar için ne vaat ediyor ? Bu soruların üzerinden giderek ufak bir giriş yapalım.
 
Katılır mısınız bilmem ama bazı bloglarda sosyal medyanın kurumsallar için zorunluğu olmadığı yazar. Şahsi fikrim bunun yanlış olduğu, sosyal medyanın artık kurumsal firmalar için(ürün ve hizmet gözetmeksizin) zorunlu olduğudur. 
 
Sosyal medya sayesinde işiniz için yeni şubeler açmış oluyorsunuz. Günümüzde, insanların alışveriş alışkanlıkları çok büyük değişikliğe uğradı ve sosyal medyanın satışlar-alımlar üzerinde etkisi çok büyük. Tamam, ayakkabı alırken önce markanın sosyal medya hesaplarını kontrol etmiyoruz fakat potansiyel müşterilerinizin en çok zaman harcadığı mecralarda yapacağınız reklamlar ve kampanyalar ile onları etkilemeyi başarabilir bu sayede satışlarınızı arttırabilirsiniz. Kısacası Sosyal Medyada "GEELL ABLA, GEL ABİ" diye bağıracağız. Burada bahsettiğimiz hedef kitle analizi ile doğru zamanda doğru kişilere ulaşarak verimliliğimizi artıracağız. Bir diğer önemli konu hakkında da kısaca bahsetmek istiyorum.. WEB SİTENİZ!!. Evet, sosyal medyada sloganlarınız atılıyor, kuponlar rozetler indirimler ilgi görüyor fakat hizmetlerinizin tamamının yer aldığı farklı ihtiyaçlara cevap verecek bir web siteniz yoksa yazının devamını okumak yerine hemen gerekli çalışmalara başlayın. Sosyal medya paylaşımlarınız mutlaka bir web-sitesine bağlanmalı ve zityaretçi burada alternatif ürün ve hizmetleri görebilmelidir.
 
  • Sosyal medya faaliyetleri sayesinde kurumsal firmalar, ürettikleri hizmeti/servisleri yerel ve ulusal düzeyde(hatta global) duyurma şansı bulurlar.
  • Sektör toplum tarafından yeteri kadar bilinmiyor ise, sosyal medya aktiviteleri sayesinde farkındalığı arttırabilir.(manavcılığın olmadığı yerde meyvenin faydalarını anlatmak)
  • Bu farkındalık çalışmaları sayesinde insanların gözünde sektörün lider markası olma şansı, Marka bilinirliğinin artması. 
  • Kampanya ve aktiviteleriniz sonucu gelen taleplerin bir kısmının dahi satış ile sonuçlanması ve para kazanmanız.
  • Hedef kitleniz arasında yeni yeni popüler olan  mecralarda hesaplar açarak Gelecek için yatırım yapabilir rakiplerinizden önde olabilir.
  • Sektördeki gelişmeleri takip edebilir, inovatif çalışmalar yapabilirsiniz.
  • Sektörünüz ile alakalı gruplara katılarak buralarda tartışmalar, anketler başlatabilir Network'ünüzü geliştirebilirsiniz.
Ve daha niceleri...
 
Sosyal medya işletmeler için bir maden yeter ki işlemeyi bilelim. Bu yazı dizisi sonunda umuyorum ki bir seviyeye kadar geleceksiniz ve o seviyeye geldikten sonra işi artık profesyonellere devretmeniz gerektiğini unutmayın...
 
Takipte Kalın.. Herkese İyi Günler.. 
 
Toplam blog
: 2
: 96
Kayıt tarihi
: 15.07.14
 
 

Sosyal medyaya kayıtsız kalamıyorum!  Pazarlama dünyasının dinamikleri sürekli değişmekte ..