Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Kurumsal Twitter Hesabı

Kurumsal Twitter Hesabı Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kurum ya da kuruluşlar için Twitter hesabı açmak kolaydır ancak bu yeterli olmayacaktır. Herkes bir Twitter kullanıcı olabilir, profil fotoğrafını yükleyebilir, biyografisini doldurabilir ve ilk Tweetini atabilir. Fakat kurumsal hesap yönetimi bu kadar basit değil, ilk olarak Twitter hesabınızı büyütmek, hesabınızda Kurum ya da kuruluşunuzu tanıtıp hesabınızdan doğru bilgilendirme yapacak gerçek bir araca dönüştürmelisiniz.

Twitter’da her saniye 7 binden fazla Tweet gönderilmektedir. Bu sebeple sizin attığınız tweetin ömrünün ortalama olarak 18 dakikalık ömrü olduğunu gözden kaçırmayın.  İşte bu sebeple Kurum ve Kuruluş hesabı yönetmek şahıs hesabı gibi göründüğü kadar kolay bir iş değildir. Kurumsal Twitter hesabı yönetirken dikkat edilmesi gerekenler hususları gözden kaçırmamak gerekir. Bunun için neler yapılması gerekir?

 

 

Hedef kitlenizi belirledikten sonra kitlenize yönelik bir dil oluşturarak buna yönelik içerik paylaşımı yapmalısınız. Her sektörün kullandığı ve görmekten hoşlandığı dil farklılık gösterebiliyor. Bunu tespit edip paylaşımlarınızda bu dili kullanmalısınız. Yapılan yorumlara, atılan mesajlara cevap verin. Ancak bu cevaplar geçiştirmek için olmasın. Çözüm odaklı cevaplarınız olsun. Takipçilerinizle etkileşim halinde olun. Gerekirse takipçilerinize ufak jestler yapın.

 

Kurum ve kuruluş olarak sürekli kendinizden bahsetmeyin. Gündeme ilişkin olarak da Kurumunuza uygun içerikler hazırlayarak gündem de yer almaya çalışın. Çok fazla reklam yapmak kullanıcıyı sıkacak ve uzaklaştıracaktır. Daha fazla ilgi çekici paylaşımlar yaparak takipçilerinizin sayfanızda kalmasını sağlamanız mümkün olacaktır. Kurumsal profil bilgilerinizi doğru ve açıklayıcı bir şekilde kullanın. Telefon numaranızı, mail adresinizi, adresinizi doğru ve açıklayıcı bir şekilde girmek profilinize gelen kişinin sizin kim olduğunuzu anlamalarını sağlayacaktır.  Tanıdıklarınızı hesabınızı beğenmeye davet edin. Hesabınıza mutlaka onay yani mavi tık alın. Trending Topic (Hashtag) takibi yapın. Twitter’da aktif olun.  Başka kullanıcıların tweetlerini beğenin ve onları takip edin. Bu şekilde Twitter’da aktif olduğunuzu belli etmiş olursunuz. Mail imzalarında, internet sitenizde ve olabildiğince her yere sosyal medya linkleriniz ekleyin. Twitter takipçilerine ulaşmak için sosyal medya hesaplarınızı görünür kılın. Kurum ya da kuruluşun içinden görseller paylaşın. Paylaşım zamanlamasını hedef kitlenize göre iyi ayarlayın. Kendinize bir içerik takvimi oluşturun. Bunu haftalık, aylık olarak hesabınıza yapılacak paylaşımlarla ilgili bir takvim oluşturun. Twitter reklamlarından yararlanın. Analyticsi akıllıca kullanın. Yaptığınız paylaşımların ne kadar efektif olduğunu, sayfanızın ne durumda olduğunu görmek için Twitter istatistikleri kullanmak oldukça önemlidir. Bu istatistikleri değerlendirerek sosyal medya yönetiminizde değişikler yapabilir, sayfanızı daha optimize olmuş bir hale getirebilirsiniz. Hangi paylaşımlarınızın sayfanıza daha iyi trafik sağladığını görebilir buna göre bir strateji belirleyebilirsiniz.

 
Toplam blog
: 64
: 116
Kayıt tarihi
: 20.09.16
 
 

Ankara'da, esnaf bir babanın ve ev hanımı bir annenin ilk çocuğu olarak dünyaya gözlerimi açtım. ..