Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '06

 
Kategori
İstanbul
 

Kurunun yanında yaşın da yandığı cennet

Kurunun yanında yaşın da yandığı cennet
 

Dün öğleden sonra Bahçeköy yolu üzerindeki Arboretum'a gittik. Gittik ama giremedik. Daha önce eşim sayesinde tanıdığım ve iki defa gezme imkanı bulduğum bu cennet parçası alanı bu defa gezemedik. Nedir arboretum? Bilimsel araştırma ve gözlem amacıyla, türleri ve yaşları belli, ağaç ve diğer odunsu bitkilerinin uygun alanlarda yetiştirilip, sergilendiği tabiat parçaları; başka bir deyişle bilimsel araştırma ve eğitim için kurulan birer canlı bitki müzelerine arboretum deniyor. Arboretumlarda bulunan bitki türlerinin hepsinin nereden, ne zaman, kim tarafından getirildiği, buraya getirildikten sonra nereye dikildiği gibi o bitkinin geçirdiği tüm aşamalar belli ve bunlar arboretumları diğer tabiat parçalarından ayırıyor. (Kaynak: http://www.sanalortam.net/iletim/printnews.php?haberno=668 )

Arboretuma halk, ancak hafta içinde girebiliyormuş. Hafta sonu girebilmek için 250YTL değerinde bir aile kartı edinmek gerekiyormuş. İşin ilginci ben bu bilgiyi, dün kapıda bekleyen görevliden alamadım. O sadece hafta sonu girişin yasak olduğunu belirtmekle yetinmişti. Sebep olarak da mangallı piknikçileri göstermişti. Bizde ne mangal, ne de piknikçi tipi vardı o sırada ama uygulama kesindi. O sırada içeri girmeye hazırlanan iki bayanı uyardığımızda, kart uygulamasından haberdar olduk. Neticede, böyle özel bir mekanda mangal yapılmayacağını bilmeyen, ya da bunları önlemek için bir kontrol sağlamayıp işin kolayına kaçan idareciler yüzünden, hafta sonu biz de giremedik cennete. Kurunun yanında yanan yaş olduk..

Halbuki yanında yiyecek, içecek, mangal vs. getireni içeri almasalar, daha makul olmaz mı? Orman Fakültesi'nin öğrencileri burada ders görüyorlar; ne şans değil mi!!

Yine de hafta içi fırsatınız olursa buraya yolunuzu düşürün. Ya da içeride hiçbir yeme içme imkanı bulunmayan bu 700 hektarlık alana, senelik üyelikle girme yolunu seçin. Her iki seçenek de, yaşarken cennete çıkartıyor...

 
Toplam blog
: 66
: 2742
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

MBA değil ama HBA (Herşeyi Bilen Adam) yapmış birisiyim. Hemen her konuda fikrim var ama hiç fikr..