Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '07

 
Kategori
Anılar
 

Kuş adam

Kuş adam
 

Teraslardan bir başkadır şehrin görünüşü. Tüm şehri ayaklarınızın altında hissetmek duygusu sarhoş eder sizi. İnsanlar minicik, arabalar oyuncak, yollar sizin elinizden çıkma eğri, büğrü çizgilerdir. Bulutlar elinizi atsanız avuçlarınızdadır. Kuşlar kanatları ile selamlar. Bağırarak maceralarını anlatır size. Kuşlar terasların can yoldaşı, bacaların en iyi arkadaşıdır. Onlar insanlar gibi vefasız değildir. Hep aynı çatıya konar, hep aynı çığlıkla selamlar sizi. Kuşların hayatı uçma üstünedir. Bir sağa, bir sola keskin hareketlerle dönüşler yaparak uçar dururlar.

Çatılar bir başka âlemdir. Ummadığınız bir gölgede ne gizler saklar, bir bilseniz. Kiminin üstünde bir bekâr evinde, masa ve sandalyesini kapının önüne atmış ders çalışan bir öğrenci. Kiminde halı ve kilim yıkayan bir kadın. Bazılarında ise akşama mangal hazırlayan insanlar görürsünüz. Birde kuş adamlar vardır. Evet, şaşırmayın, kuş adamlar. Onlarda bazı çatıların ayrılmaz bir parçasıdır. Onlardan biri ile sizde tanışmışsınızdır mutlaka. Ben öyle birini tanıdım. Herkes ona nasıl hitap ederse etsin o benim için kuş adamdı. Çocuktum, evimiz üst katta olduğu için birkaç basamak sonra terasa çıkardım sık sık. Yine bir gün terastayım, karşı damda bir adam. Uzun bir çubuğa bağladığı bez parçasını sallayarak bir aşağı, bir yukarı koşup duruyor. Bazen çubuğu yere bırakıp havada uçan kuşları alkışlıyor. Sonra yine elinde çubuk koşup duruyor. Biraz sonra yorulmuş olacak ki olduğu yere çömeliyor. Cebinden sigarasını çıkarıp yakıyor bir tane. Gözü havada sanki kuşlara uçmayı o öğretmişte, şimdi takip ediyor yanlış yapıp yapmadıklarını. Az sonra kuşlar geliyor yanına omzuna, kafasına konuyorlar. Avucundan yem yiyorlar. Korkmuyorlar adamdan. Adam konuşuyor onlarla, öpüp, kokluyor. Kuş adam diyorum ona. Ne zaman terasa çıksam kuş adam orada...

Bir gün yine çıktım terasa ama kuş adam yoktu karşı damda. Onun yerine başkaları damda. Kuş adamın kümesinin kapısını kilitliyorlar. Kuşlar kafeste hapis. Ne oldu diye bağırıyorum, kuş adama ne oldu. Kalbine yenik düştü diyor adamlardan biri. Uçan bir kuşu gösterip, uzaklara göçtü diyor. Kuş adam göç ediyor ama ucu bez bağlı sopası çatıda duruyor. Ne zaman terasa çıksam beyaz bir kuş, yüksek bir damdan bana bakıp gülümser. Ağzını oynatır konuşur gibi, kanatlarını çırpar, bir uçar, bir konar. Tıpkı kuş adam gibi...

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..