Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '14

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Kuşadası Dilek Yarımadası Milli Parkı kime ait?

Kuşadası Dilek Yarımadası Milli Parkı kime ait?
 

Dün (19 Ağustos 2014) yeğenimi denize götürdüm. Dört yıl önce gittiğim, doğa cenneti Kuşadası Davutlar Dilek Yarımadası Milli Parkı denizi aklıma geldi. Hem yeşil doğa cenneti, hem de masmavi pırıl pırl bir deniz mevcut. Burası aynı zamanda doğada yaşayan yabani hayvanların barınağı. Yabani domuzları her an görebilirsiniz. Yanınıza kadar gelir, karpuz kabuğu ve diğer atıkları yiyerek beslenirler.

Sabah erkenden Milli parka araba başına giriş ücreti olan 15 TL.ödeyerek giriş yaptık. Gişelerden itibaren kıyı boyunca irili ufaklı deniz kıyısında koylar mevcuttur. Ben daha önce gittiğim en sondaki aşağı yukarı 7-8 bin metre kare olan en sondaki ağaçlarlar kaplı olan Kavaklı'ya gidecektim. Tam kapısına geldiğimizde demir parmaklıklarla kapalı olduğunu gördüm. Hemen oradan aşağı inerek son  koy olan, tahmini 2-3 bin metre karelik Karasu koyuna girdik.

Oradaki büfe sahibine sordum. Son koy niye kapalı diye. Artık orası askeriyeye ait, dedi. Niçin kapatıldı, ziyaretçiler neden alınmıyor tam bilgi alamadım.

Sabahın henüz erken saati olduğu için 5-10 araba vardı. Bir ağaç altına arabayı park edip, mayolarımızı giydik, mavi sulara daldık. Kıyı pek güzel değil çakıl taşlarla kaplı, ama deniz suyu içilesi berrak, güneş çok güzeldi.

Öğleden sonra saat 15 kadar kaldık. Ama koy o kadar kalbalık oldu ki, araba park edecek yer kalmamıştı. Dönüş yolunda yol kenarına tehlikeli bir şekilde park eden araçlarla doluydu. Düşünün hafta arası bir günde böyle, hafta sonu düşünmek bile istemiyorum.

Dönüş yolunda direksiyon başında hep düşündüm. Bu doğa harikası bir alanın önemli bir kısmı neden kapatılır. Askeriyemizin böyle bir tatil yerine ihtiyacı mı var? Ki işğal edilen yer binlerce ziyaretçiyi ve arabayı barındırabilen Kavaklı Koyudur. Burda doğal hayatı daha da görbilir, yaşarsınız. 2010 yılında gittiğimde yabani domuz sürüleri ile iç içe bulunuyordunuz. Bu doğal parkta 250 çeşit kuş çeşidi barınmaktaymış. 70 tür kuş da burada çoğalmaktaymış. Nesli azalan Kartal, atmaca, şahin ve akbaba gibi kuş türlerini barındırmaktadır.Yabani domuzdan başka hayvan görmedim. Ama Anadolu Parsı, Vaşak, Tilki, Sansar, Çakal, Kurt, yabanileşmiş at ve tavşam gibi hayvanlar yaşamaktaymış.

CEP RESİM 12 temmuz-03 eylül 034   CEP RESİM 12 temmuz-03 eylül 040

Dilek yarımadası Milli Parkına yılda 250 bin taşıt ve 500 bin ziyaretçi gelmekteymiş.  Geçen yıl fazla taşıt gelmesin diye küçük araç girişini 15 Tl yapmışlar. Buna ragmen caydırıcı olamamış.

Ben gene kafama takılan Jandarma tarfından işgal edilmiş kısmın ziyaretçiye açılması gerektiğini düşünüyorum. Burası Samos (Sisam) Yunan adasına çok yakın, çıplak gözle görebilyorsunuz. Aklıma gelen buradan Yunan tarafına geçmek isteyen kaçak göçmeler yüzünden mi kapatıldı. Bu yasak bölgeye Güzel çamlı'dan tekneler ile turlar düzenleniyor. Ancak bu yasak bölgeye tekne ile uzaktan görebiliyorsunuz.

dilek-yarimadasi-milli-parki

Her ne sebep olursa olsun bu kısmın tekrar eski yıllarda olduğu gibi ziyaretçiye açılması gerektiğini düşünüyorum. Mevcut kullanılan İçmeler, Aydınlık, Karasu koyları ve plajları artık bu yoğunluğu kaldırmıyor.

Buradan Orman ve Su İşleri Bakanlığı , Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğüne sesleniyorum. Dilek Yarımadası Milli Parkı kime ait? Lütfen yasak bölgeler oluşturmayalım. Bu güzel Doğa harikası, doğal parkın tamamını ziyaretçilerimize açalım.

Saygılar, sevgiler.


Abdurrahman Balcılar


Twitter: abdurrahman balcılar@abbalcilar
Face : ab.balcilar@hotmail.com
Blog: milliyet.com.tr/cansever
Blog: balcilar-blog.com


Not: Görseller internetten alınmış ve tarafımdan çekilmiştir.

 

 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..