Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '17

 
Kategori
Sosyoloji
 

Kuşadası'nda sanata ilgisizlik

Kuşadası'nda sanata ilgisizlik
 

Yönetmen Dursun Özden, Han Duvarları belgeselinin kamera arkasını anlattı


Kuşadası’nda bulunan ve 1613'de Sadrazam Öküz Mehmet Paşa tarafından yaptırılan Kervansaray’ın kardeşi olan Ulukışla Öküz Mehmet Paşa Kervansarayı’nda; 1923'de Faruk Nafiz Çamlıbel tarafından yazılan HAN DUVARLARI şiirinin belgesel gösterileri sürüyor… Onuncu Yıl Marşı yazarlarından Faruk Nafiz Çamlıbel, yakın zamanda kaybettiği eşinin acısını unutmak üzere, 8 Kasım 1973'de Kuşadası’ndan bindiği tekne Fethiye’ye doğru yol alırken, kalp krizi sonunda yaşamını yitirmişti. Bu bağlamda Han Duvarları belgeseli ile Kuşadası’nın örtüşen bu bilinmeyen yanları var… Adı geçen belgeseli Kuşadası Belediyesi salonunda gösterilmesi için, belediyeden davetiye aldım. Kar kış demeden ve Küba dönüşü yoğun işlerimin arasında bu etkinliğe gittim. Müşterisi olmayan kaldığım oteldeki yiyecekleri yemek mümkün değildi. Etkinliğe gelen çok az sayıdaki izleyicilerin tamamına yakını benim arkadaşlarımdı. Etkinlik öncesinde, sırasında ve sonrasında Kuşadası Belediyesi’nden kimse yoktu. Çağırdıkları konuğa “hoş geldin” diyecek, etkinlik sonrası bir demet çiçek ve plaket verecek belediyeden hiç bir yetkili yoktu. Çalışkanlığı ve kültür sanata verdiği önemle bilinen belediye başkanı izinde olduğundan, belediyedeki yetkililerde sanki izinde idi… Oysa Türk halkı konukseverdir…

Etkinlik akşamı bizimle ilgilenen Ali Can Turan beye ve etkinliğin yapıldığı yerdeki çalışan genç kardeşlere çok teşekkür ederim. Bir şiirin açılımı üzerine çekilen ilk belgeselin gösterimi, Kuvvayı Milliye, Dünyada Atatürk tutkusu, Köy Enstitüleri, Atatürk’ün bilinmeyen yönleri, Cumhuriyet Devrimleri ve Anadolu aydınlanma seferberliğini anlatan bir belgesele ilgi göstermeyen Kuşadası belediyesi yetkilileri, aynı mekanda iki gün sonra yapılacak olan “Çin Ekonomisi” konferansı için şimdiden kolları sıvamaktalar. Yazık… Az önce Holywood 74. Altın Küre Ödül Törenini izledim, çok duygulandım. Dünyada iyi güzel olanların mutluluğuna tanık oldum. Ülkemizde de zor koşullarda güzel şeyler yapanların olduğunu biliyorum. Onları alkışlıyorum. Şimdilerde bize kapısını kapayan TRT Belgesel Kanal adına çektiğim Anadolu Su Medeniyeti (13 bölüm) ve Kutsal Su Zemzem (7 bölüm) gibi belgeselleri hangi koşullarda yaptığımızı anımsıyorum. Sevisini sebil eyleyen yoksul ama gönlü varsıl gezgin bir derviş olarak; ülkeme, yaşadığım doğaya, insanlığa ve barış için bir damla okyanus olma çabalarımızın kutsallığını özümsüyorum, yeniden…”İslam, terör ve darbe” başlıklı uluslararası sunumlarımın “hakları ve sorumlulukları olan aydın yurttaş” algımın, umut ve ütopyamızı beslediğini biliyorum. Her şeye karşın, birlikte yaşama kültürümüzün ve vatan sevdamızın kutsallığını önemsiyorum. Öte yandan, Kuşadası hakkında çokça tanıtım ve gezi yazıları yazdım. UNESCO toplantılarında, bir turizm cenneti olan Anadolu’muzun zengin kültürel miraslarını tanıttım. Dünyanın 99 haline tanıklık eden, yayınlanmış onlarca kitabı ve belgeselleri olan bir emekli gazeteci olarak, ilk kez böylesi bir kirlilikle karşılaştı. Çok üzüldüm. 12 Ocak 2017'de Kuşadası’nda yapılan etkinlik öncesi; kitap imzası, katılımcı sayısı ve başka konularda verilen sözü tutmayan Kuşadası Belediyesi yetkilileri ile sanatsever CHP’li Başkan Özer Kaya’nın işi zora benziyor… Kolay gelsin sevgili başkan… 

Sevgi; tüm bencillikleri, kirliliklerin, kötülüklerin, terörün ve savaşların üstesinden gelecek tek ilaçtır… Sevgide odaklanmanın tam zamanı…

 
Toplam blog
: 157
: 363
Kayıt tarihi
: 29.03.11
 
 

ÖZDEN, Dursun; (d: 21.10.1950, Niğde, Türkiye). Gazeteci, Gezi Yazarı, Şair, Belgesel Dursun Özde..