Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '16

 
Kategori
Psikoloji
 

Kuşak çatışmaları ve uzlaşmaları

Kuşak çatışmaları ve uzlaşmaları
 

İnternetten alınmıştır


Farklı ortamlarda kimi zaman kuşak çatışmalarını ve yeni nesilleri anlamanın zor olduğu konuşulur.

Evet, halen yaşayan, 70 yıldan fazla zaman aralığına yayılmış beş dönemi oluşturan; sessiz kuşak, patlama kuşağı, X kuşağı, Y kuşağı, ve Z kuşaklarına ait kişilerden kuşaklar analizini okumayanın nerede olduğunu, yaşamın nereye aktığını anlamalarının zor olduğunu düşünüyorum. Ben de kuşaklar analizini okumadan durumu tam bilmiyordum ve anlayamıyordum. 

Kuşaklar analizini okuduktan sonra, yaşayan benden önceki sessiz kuşağın olduğunu, patlama kuşağından olduğumu, benden sonra X ve Y kuşaklarının geldiğini, anne-baba senin fikrine katılmıyorum diyen 10 yaş altı Z kuşağının da artık yolda olduğunu öğrendim.

Kendimce muhatap olduğum kuşakları teknolojik aşamalarla; çocukluğuna radyo, televizyon, bilgisayar, internet veya GSM ile başlayanlar olarak ayrıştırdığımda belirgin farklar gördüm.

Şehirlerarası telefon görüşmesi için saatlerce sıra bekleyen kuşakla, yolda yürürken anında dünyayla görüntülü konuşabilmeye ulaşmış kuşağı düşünürsek farklı kuşakların biri birlerini anlamalarının ne kadar zor olduğunu da fark edebiliriz.

Kuşaklar analizini okuyup, toplumu gözleyip, farklı dönemlerden kişilerle konuşup, becerebildiğim kadarıyla geniş açıyla düşündüğümde, kuşakların uzlaşmaları için en kısa yolun; önceki dönemlerin sonrakileri açık iletişimle; dikkatle detaylı dinleyerek anlayarak tercihlerinden ona uygun olan(lar)ı desteklemeleri gerektiğini özümsedim. Aksi halde çocuk dünün ürünü olan nasihatları kabul etmiyor...

www.kadrikanpak.com

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..