Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '08

 
Kategori
Sivil Toplum
Okunma Sayısı
288
 

Kuşlar böyle reklam yapmazlar

Anımsayacaksınız bir özel havayolu şirketimiz belirli sayıda koltuğu birtakım vergi ve giderler hariç olmak üzere bedelsiz satacağını açıkladı. Zaman zaman pazarlama stratejileri bu tür agresif sayılabilecek kampanyalar düzenleyerek kısa vadeli olası zararları uzun vadede kara geçmenin bir aracı olarak kullanırlar. Bu firmanın da karlı olur olmaz ama bu yazı konusu değil. Sadece aşağıdaki yazacaklarımla doğrudan ilgili olduğu için anımsatmak amacı ile yazdım.

26 Mayıs 2008 tarihli Hürriyet gazetesinde (büyük olasılık diğer gazetelere de verilmiştir bu reklam) tam sayfa “YALNIZCA KUŞLAR BEDAVA UÇAR” başlığı ile bir REKLAM ! vardı. Reklamdan/ilandan her ne derseniz deyin o metinden ilk alıntı “……haydi bedava uçuyormuşuz diye bu kampanyalara atlayan bedava uçma meraklıları……….”. İkinci alıntı ve bana göre sonu meşhur deyimiyle eğer ABD’ de olsaydı hiç değilse mahkemede bitebilecek dehşet ifade “……sonuçta herkesi bedava uçuramazsınız ki…….” “YA YOLCU KALİTESİ NE OLUR?”

Sayın okurlar sosyolojik olarak bir toplumdaki nitelik / nicelik ilişkisinin ters yönde olduğunu yazmak ayrı bir konudur. Ki bunu açık açık yazdım defalarca, bunu bırakın radyoda canlı yayında söyledim. Ama toplumun x havayolu ile uçmayan veya bir kampanya nedeni ile diğer havayolu ile uçan bölümüne kalitesiz demeye getiremezsiniz. Hayır bu negatif ayrımcılığı yapamazsınız. Bu kampanyalardan yararlananları “bedava uçma meraklıları diyerek” adeta küçümseyemezsiniz. Benim diğer havayolunu savunmam gibi bir şey söz konusu olamaz, zaten o firmanın da bana ihtiyacı yok. Ama o kampanyada hangi koşulda kaç koltuğun zaten bedava verileceği yazıyor ve herkesi uçurmayı düşünmüyorlar.

Ben kişisel nedenlerle –ki bunları da yazdım- zorunlu kalmadıkça havayolu kullanmıyorum. Ama bundan sonra zorunlu kaldığım anlarda dahi bu firma ile uçmayacağım. Ve hepinizden rica ediyorum bizi küçümsemeye çalışan bu firmaya tepkimizi uçmayarak belirtelim. Mail adreslerine yazalım. (Ben bu yazıdan sonra yazılı ve sözlü ileteceğim.)

Son not: Çok değil, birkaç ay geriye gidin ve bize kalite dersi vermeye çalışan firmanın uçaklarının/personelinin hangi haberlerle medyada yer aldığını anımsayın. Eleştirilebiliriz toplum olarak. Haklı, haksız olabilir eleştiriler. Sert olabilir. Ama hakaret çabası içeremez.

Ve ayrıca bu reklamı/ilanı hazırlayan reklam ajansının, metin yazarının en azından Türkçe bilgilerinden şüphe ettiğimi de belirtmek isterim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 226
Toplam yorum
: 98
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 556
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster