Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

mehmet sabri demirci

http://blog.milliyet.com.tr/msd

26 Mayıs '16

 
Kategori
Şiir
 

Küstüm çiçeği susarken

Küstüm çiçeği susarken
 

İki renktir yaşam: Siyah ve Beyaz


Can suyu sanmıştım seni,
 
Kuruyan köklerime,
 
Eski sancılardan uzak bir iklim getirecektin.
 
Seninle tanımadığım bir coğrafyada,
 
Tanışık olmadığım
 
Ama hep özlediğim, hep aradığım
 
Bir şafağa kerametti gözlerin.
 
Hüznün bir bakışa bu kadar yakışacağını söyleselerdi,
 
Gülerdim.
 
Bir umuda niyetti gözlerin,
 
Ya ben gözlerine bakamadım
 
Ya sen hiç görmedin.
 
 
 
Kapıların aralıktı bazen
 
Ama her çaldığımda zehir bir kilit kanattı öfkemi.
 
Sandığın değil
 
Bitirdiğin yerde buldum seni.
 
Kırılgan gülüşlerinde kokladım küstüm çiçeklerini,
 
Yüreğimin tarlalarında kök vermene kıyamadım,
 
Evrenin bahçelerine gömdüm
 
Ecelsiz bir ölüme benzeyen gidişini…
 
 
 
 Yörüngesiz iki yürektik biz,
 
İkimiz de kendi yalnızlığına musallat,
 
Birbirini kanatan ve öldüren bir inat
 
Yerleşmişti gözbebeklerimizin kendilerini ele vermeyen dehlizlerine.
 
Ne ben el uzattım
 
Ne sen uzandın ellerime,
 
Kör ebe bir suskunluğa haczettik yaşanılası bir ömürü,
 
Şimdi küflü bir törpü
 
Söküyor, parçalıyor doğmadan batan bir günü…
 
 
 
Hangi türkü sağaltacak bu acıyı?
 
Hangi kirli sevişme örtecek,
 
Nefessiz bırakan bu yalnızlığı,
 
Şimdi hangi sarhoşluk uyuşturacak
 
Kanayıp duran bu yarayı?
 
İçime özlemle yazdığım satırları
 
Ve mecbur bırakılan bu kangren unutmayı…
 
 
 
Ve giderken,
 
Kilitliyorum ömrüme vefayı,
 
Yağlı ilmek gibi boğazıma dolanan bu elvedayı,
 
Helal et hakkını,
 
Helal et hakkını…
 
 
 
MEHMET SABRİ DEMİRCİ  
 
Toplam blog
: 11
: 159
Kayıt tarihi
: 15.05.16
 
 

Öğretmenim. "Hep İzmir Kokardı Saçların" ve "Küstüm Çiçeği Susarken" adlı iki adet şiir kitabım y..