Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

06 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığı

Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığı
 


"Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığı'nda gerçekleştirilen geniş kapsamlı deprem tatbikatı gerçeğini aratmadı.

Meydana gelebilecek bir deprem ve yangın gibi tabii afette acilen toplanılması ve gerekli olan tüm çalışmaların devlet eliyle yapılabilmesi için zaman zaman yapılan tatbikatlardan sonuncusu, Hava Er Eğitim Tugayı sahasında Kütahya, Eskişehir ve Afyonkarahisar Sivil Savunma Arama Kurtarma Birlikleri, İl Jandarma Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Özel İdaresi ekipleri ve Kızılay'ın iştirakiyle gerçekleştirildi.

Tatbikat senaryosu gereği, önce yapılan anonsla Kütahya'da bir deprem meydana geldiği, akabinde çok sayıda binanın yıkıldığı, yangınların çıktığı ve bölgede çok sayıda yaralı olduğu bildirildi. Ardından tatbikatta görev alan ekipler çalışmalarına başlayarak eksiksiz bir performans sergiledi. Tatbikatta Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığı bünyesinde bulunan DAFYAR Taburu yanında 1. Ana Jet Üssü'nden kalkan uçak ve helikopterler de görev aldı.

Askerlerin, polislerin ve öğrencilerin de rol aldığı gerçeği aratmayan tatbikat, Vali Şükrü Kocatepe, Hava Er Eğitim Tugay Komutanı Hava Pilot Tuğgeneral Hasan Küçükakyüz, Belediye Başkanı Mustafa İça, Adli Yargı Adalet Komisyonu Başkanı Muzaffer Karadağ ve diğer yetkililer tarafından büyük bir heyecanla izlendi. Vali Şükrü Kocatepe, tatbikat bitiminde katılan askeri birlik ve kamu kuruluşları görevlileri ile Türkiye Kızılay Derneği görevlilerini kutladı.

Türk Telekom çalışanlarının grevde olması sebebiyle, tatbikatın Telekom bölümünün icra edilemediği belirtildi."

***

Yukarida okudugunuz bu haberi bir tesaduf sonucu bende bugun okudum.

Hava Er Egitim Tugay Komutanligi'nda 1975-1977, 1985-1990 olmak uzere iki kez gorev yaptim.

Hava Er Egitim Tugay Komutanligi; Hava Kuvvetleri'nin er, erbas yetistiren "tek" egitim merkezidir. Benim gibi Hava Piyade Subayi ve astsubayi olanlarin burada gorev yapmamasi ancak buyuk tesadufler sonucu olabilir.

Bazan nufusu 15-20 bin kisiye ulasan bu kucuk sehirde gorev yapmamak; butun havacilar (General, subay, astsubay, uzman erbas) icin sanssizliktir!...

Gelismis ulkeler; gelecek vadeden askeri liderlerini bu tur egitim merkezlerinde yetistirir, her kademede komutanlik yapma sansi ve tecrubesi verirler!...

Depremle ilgili bu tatbikati okuyunca;

- "Yahu guzel seyler -gercekten- oluyor!"

dedim kendi kendime...

Kutlarim; depremi ciddiye alanlari ve depreme karsi hazirlananlari...


***

Fotograf:
Deprem Bolgesi Kutahya'da deprem tatbikati
Yer: Hava Er Egitim Tugay Komutanligi

Haber metni: www.haberler.com


***

Unutmayın1: THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..