Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '13

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Kütahya’nın pınarlarından sonra Kütahya’nın yolları…

Kütahya’nın pınarlarından sonra Kütahya’nın yolları…
 

Kütahya belediyesinin asfaltlama çalışmaları Eskişehir Yolu üzerinde Atatürk Bulvarında uzun zamandır devam ediyor. Bu çalışmalar şehir içindeki yol alt yapısının geliştirilmesi adına güzel bir hizmet. Umalım bu çalışmalar şehrin tüm yolları için devam eder.

Atatürk Bulvarında yapılan çalışmalar şehrin ulaşım sorununu çok daha görünür hale getirdi denebilir. Çalışmaların yürütülmesi süresince çalışma yapılan güzergahı kullanan araçlar dönüşümlü olarak bir şeridi geliş ve gidiş olarak kullanmak zorunda kaldılar. Hala da bu şekilde kullanıma devam ediliyor. Bu durum alternatif yol eksikliğinin önemli bir göstergesi. Şehir merkezinden çıkmak isteyen araçların hemen tamamı Atatürk Bulvarını kullanmak zorunda kalınca trafik adeta kilitlendi. On beş milyonluk İstanbul’da görmeye alıştığımız uzun trafik kuyrukları Kütahya’da da görülmeye başlandı.

Atatürk Bulvarı güzergahına çıkabilmek için şehrin en merkezi noktası olan Vazo’nun da kullanılması gerekiyor. Dolayısıyla Atatürk Bulvarındaki kalabalık trafik akışı Vazo’da da aynı şekilde hissedilmekte. Şehir içi trafik akışının Vazo’da birleşmesi şehir merkezinde aşırı araç trafiğinin yaşanmasına neden oluyor. Vazo’da başlayan sıkışıklık Atatürk Bulvarı güzergahına doğru devam ediyor. Buradan çıkış yapabilmek için ise herhangi bir alternatifiniz en azından pratik olarak kullanılabilecek bir alternatifiniz yok gibi. Şehir merkezindeki trafiği rahatlatacak iyi bir alt yapıya sahip alternatif yol çalışmaları bir an önce yapılması gerekiyor.

Şehri yönetenlerin bu konuda mutlaka bir şeyler yapması gerekiyor. Bu güne kadar bir şey yapılmamış olması ise Kütahya adına büyük bir kayıp. Şehri şehir yapan en önemli unsurlardan birisi yol alt yapısıdır. İnsanlar bir yerden bir yere giderken kullanabileceği farklı güzergahlara sahip olmaları gerekir. Herkesi tek bir yola, tek bir güzergaha mahkum etmek şehircilik açısından olumsuz bir görüntüdür.

Şehri yönetmeye talip olanlar aynı zamanda önemli sorumlulukların da altına girmeye talip olduklarını bilmeleri gerekir. Bu yönüyle Kütahya şehri önemli sorunları olan, belediyecilik hizmetlerine ulaşma konusunda hala çok alt seviyelerde olan şehirlerden birisi olarak varlığını sürdürmeye devam ediyor.

Kütahya şehir merkezinden çıkış yapabilmek için doğudan batıya çevre yolu dışında şehir merkezindeki Menderes Caddesi-Afyon yolu güzergahı dışında başka yol olmadığı gibi kuzeyden güneye çıkışı sağlayan Sanayi çıkışı-Çevre Yolu bağlantısı, Atatürk Bulvarı-Çevre yolu bağlantısı dışında doğru dürüst bir bağlantı yolu yok. Dolambaçlı, girişli çıkışlı olan adeta işin erbabı şoförler tarafından bilinen sapa yollar da var ama bunlar şehir trafiğinin rahatlamasını sağlamıyor.

Özellikle Sanayi çıkışı-Çevre yolu bağlantısı ise sağlı sollu kamyon parkı haline gelmesi yanında hiç de ana arter durumundaki bir yola yakışmayan bir çevreye sahip. En önemli şehir merkezi bağlantı yollarından birisi olmasına rağmen yol kenarları otlarla kaplı, çamur-toz ve toprakla dolu. Yağışlı havalarda ise anında göllenmelerin yaşandığı güzergah sanayinin de getirdiği şartlar nedeniyle tam bir curcuna içinde. Yol üzerindeki otobüs durakları ise tam bir facia. Atatürk Bulvarındaki çalışmalar sonrası umarız belediye burayı da görür.

Şehir içinde ana arterler kadar ana arterlere bağlantı sağlayacak alternatif yolların çoğaltılması ancak etkin bir imar ve çevre düzenlemesini gerektiriyor. Tarla mı, arsa mı olduğu belirsiz alanların bu düzenlemede mutlaka dikkate alınması, bunların çevrelerinin düzenlenmesi, sınırlarının belirlenmesi, kaldırım ve yaya yolu yanında yeşil alanların da sınırlarının belirlenmesi şehir içindeki düzeni bir nebze de olsa sağlayacaktır. Yol çalışmaları yapılırken yayaların da mutlaka dikkate alınarak hareket edilmesi şehir ve insan arasındaki bağlantının mutlaka gözden kaçırılmaması gerekiyor. Sadece yol yapmak ama insan unsurunu dikkate almamak şehir kültürünün gelişmemesinin en önemli nedenlerinden birisidir. Yol yapanlar yolu yaparken yayaların gözüyle de yaptıkları yola bakmalıdırlar. En azından bunun planlamasını yapanlar, yapılan yolu daha sonra kontrol edenler yayaları ve araçları düşünerek yola bakmalıdır. Asfaltı dök, yolu aç anlayışı artık çok gerilerde kaldı.

 

                                                                       Ali Hikmet DEMİR

                                                           Görüş ve Değerlendirmeleriniz için……

                                                                       alihikmetdemir@gmail.com

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 17
: 937
Kayıt tarihi
: 05.01.11
 
 

İnsanlar toplu halde yaşamak zorunda olan varlıklardır. Toplu halde yaşamak insana kolaylıklar, i..