Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Kutlanan Gün ve Karalayamadığım Çetelem!

Kutlanan Gün ve Karalayamadığım Çetelem!
 

.........ERİ AMA ERİTME! AYDINLAT!................... resim: www.balcanet.net


Kutlanan güne ve bu günün unutulan ve kutlanamayan ötesine dair hesaplaşma...

Bir yaş daha öldüm bugün!
Koskoca bir yıl daha tükettim kendimi!
Öğrendiklerim azığımken heybemde,
Çoğu kez unuttum heybemi bir köşede…

Silinmez izler bıraktım arkamda, biliyorum:
Kırdığım gönüller, uğurladığım dostlar, öldürdüğüm zamanlar, kaçırdığım fırsatlar, tükettiğim bedenim…
Yani kendim.
Yani buzdan izler, yani ruhum, yani ruhumda kayalaşmış, kabuklaşmış benlikler…

En büyük savaşımı kendimle yaptım, en büyük mücadelemi…
Dış dünyam, çevrem, insanlar ve ey hayat!
Ne kadar masumsunuz dünyamda bilseniz, ne kadar güzelsiniz…
Şiirlerim siz oldunuz, şarkılarım siz…
Benim için çok değerlisiniz, gereklisiniz…
Hayat için…
Hayat sizsiniz…

Günahlarım,
Pişmanlıklarım ve bedelsiz tükettiğim hayatın vebali var omuzlarımda.
Dik durmak istesem çok zor.
Ağır geliyor kendim kendime…
Kendim ettim kendime…

Ey hayat ben sana göre değilim!
Yeni bir başlangıç olsaydı yeni yaşım.
Keşke…

Yine acı bir tebessüm dudaklarımda,
Ve dudaklarım mırıldanır bir yaş günü şiirimi:

Saf değil renkler eskisi kadar
Gözlerim bulanık yollarım dar
Beni dünyaya getiren kimdi?
Gölgemde şimdi kimler var…

Çetelemi bilmem kim karalar
Kimi aldı da başımın derdi…

Aynaları kırmaya cesur değilim!
Cesaretim bir "an" kadar.
Fermanı sen değilmişsin ömrümün yar!
Saf değil renkler eskisi kadar! 22 Ocak'97


Şiirim biterken, mühürlenirken dudaklarım,
Bir elin dokunduğunu hissettim omuzlarıma.
Hikmetli bir söz etti Nazım’dan:

Erzurum’un kışı zordur balam,
Tandırda tezek yakar Erzurum.
Buz tutar yiğitlerin bıyığı,
Erzurum’da kaskatı, dimdik ölür adam;
Kabullenmez yılgınlığı.”


Ey! kova burcundan alemi seyreden!
İyi ki doğdun, kutlu olsun doğum günün,
Eri;
ama
aydınlat!
Eritme hayatı gün be gün!

Ey kendim, kızılcık şerbeti(!) içmeye devam et!
Kana kana, kandır hayatı!
Yıllar şerbetlensin...

Yarın, kutlanan yeni yaşıma adım atmış olacağım!
Peki ya gerisi?..

Saygılarımla…

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..