Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '10

 
Kategori
Anneler Günü
 

Kutlanası analara...

Kutlanası analara...
 

Eli öpülesi analara...


Annelik… Yaradanın bir insana bahşedebileceği en yüce duygu. Ya da ben öyle hissediyorum.

Bu güzel anneler gününde herkes annesine olan duygularını dile getiriyor. Ben de bir annenin duygularını dile getirmek istedim:

İlk göz ağrım, yuvadan okumak için gurbete göç ettiğinde daraldı ilk kez nefesim. Yandı, kavruldu yüreğim de, diyemedim üzülme diye. İstediğin şehirde ve istediğin okuldaydın çünkü…

Bunaldığında, daraldığında, hastalandığında hemen koşamadım sana. Hem mesafeler vardı aramızda, hem de geride iki küçük kardeşin.

Her gün sesini duymakla avundurdum kendimi. Anneliği ilk sende tatmıştım, gurbeti de ilk sende öğrenmeye başladım. Ama alışamadım.

Gurbet zaten zordu da; gurbette tenine neşter değerken, o kapının dışında beklemek çok daha zordu. Neşter senin tenine mi değdi, yoksa benim bağrımı mı deldi, bilemedim…

Saydım günleri dualarımla, bir ohh dedirtecek haberini almak için; aldım da serinledim, ferahladım, güldü yüzüm bir anda…

Sonra,

Sonra utandım…

Gurbet hasreti ne ola ki dedim kendime; evlatlarını dönülmeyecek sonsuzluğa yolcu edenlerin yanında….

Senin tenine değen neşter yerine evladının göğsüne kurşun dolanların yanında…

Sayılmayacak günlerce acıyla yana yana evlatlarını arayanların yanında…

Utandım…

Ve annesiz gözü yaşlı yavruların yanında utandım…

Ben anneyim ya, isterim ki bugün; önce o anneler kutlansın. Ve o annelerin eli öpülsün, yanında olmayan evlatlarının adına…

Ve isterim ki, annesiz tüm çocuklar sevilsin, bir anne şefkatiyle doyasıya…

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..