Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '13

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Kutsal idrar

Kutsal idrar
 

Hindistan'da bir idrar çiftliği; sabah idrarını elde edebilmek için alesta bekleyen çalışanlar. Resim internetten alıntı


Ana kız sırayla bir leğene işediler.

Sonra bu karışımla kapı eşiklerini sildiler. İlkokul ikinci sınıfa gidiyorum; Yahudi kökenli sınıf arkadaşımın evindeyiz.

“…Hadi gel şimdi bahçede oynayabiliriz, ip atlayalım mı?” Aptal aptal yüzüne bakakalmış olacağım ki hemen kısa bir açıklama yapmayı uygun görmüştü.

“Babam yine eve gelmez oldu. Annemin dediğine göre o kadın babamı büyülemiş, büyüğü bozmak için yapıyoruz”

Çişin gücüyle tanışmam yıllar öncesine dayanıyor.

Yıllar sonra da büyük bir uçak kazasında kurtulanlar; kendi idrarlarını içerek günlerce hayatta kalabildiklerini itiraf etmişlerdi.

Berlin’de vakit buldukça özgün ürünler satan dükkânları dolaşmayı severim.

Genelde bu tür mekânları işletenlerin Almancaları bir tuhaftır. Nasıl desem; yarım yamalak olmasa da bana bir garip gelir.

Berbat bir telaffuz; karmaşık cümleler ve “senli” bir hitabet tarzı hatta gizemli bile diyebilirim.

Geçen hafta yine böyle bir keşif gezisi sırasında idrarla burun buruna geldim.

 Şişeler içinde inek idrarı limonatası…

Mikroplardan arınmış (Pastörize süt misali…) deva olmadığı dert yok gibi; yüksek tansiyon, eklem ağrıları, cilt hastalıkları, saç dökülmesi vb.

Hintli satıcı anlata anlata anlata bitiremiyor ve hemen bir şişe açıyor bir kadeh içerken bana da ikram ediyor. Hiç hesapta olmayan bu ikram karşısında; gözlerim doluyor dilim çözülüyor. Yarattığım laf kalabalığının içinde önce kendim boğuluyorum.

“Tabii ki bir Hintli: İneği kutsal sayar. ( eğer Müslüman değilse) kutsal bir varlığın her bir şeyi de kutsaldır. Çok iyi anlıyorum. Neden olmasın aklıma yattı. Ana kediler de yavrularınınkini içiyor. Bir anlamı olmalı; doğayı güzelleştiren; zenginleştiren tüylü tüysüz; kanatlı, kanatsız onca varlık insan türü gibi olmayacak hatalara düşmüyorlar. İneğin idrarını içmek; onca yediğimiz nanenin yanında; çocuk oyuncağı kalır. Hayır hayır yanlış algılanmasın – ineğin idrarı oyuncaktır- demek istemedim. Meramımı anlatamadım galiba…Bu sabah kahvaltı etmeden yollara düştüm de… Aç karnına iyi gelir mi? Size mutlaka uğrayacağım. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler iyi günler”

Korkak kadın! Gariban bir ineğin idrarından korkan kadın; bırak allasen bahaneler yaratmayı! Kimse seni o gazsız içeceği satın almaya zorlayamaz.

Acaba denemeli miydim?      

   İlaç üreten firmalar; beyazlar içindeki yarı ilahlar: Gönül koymasınlar sakın gücenmesinler. Allah onları başımızdan eksik etmesin; muhtaç da etmesin.

Dünya durdukça eksik olmasınlar.

Dert veren dermanını da verirmiş; o dermanları bulmamıza yardımcı olsunlar.

“Çiştir bu ne biçim iştir” Demeden; etraflıca bir araştırsınlar.

Alev Meisel /Berlin 07.07.2013 Pazar

 

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..