Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '08

     
    Kategori
    Eğitim
     

    Kutsal Meslek Öğretmenlik

    Kutsal Meslek Öğretmenlik
     

    Ben bir emekli öğretmenim.Görevimi elimden geldiği kadar iyi yaptığıma inanarak emekli oldum. Mesleğimi çok seviyorum. Benim için emekli kelimesi görevimin sadece resmi alandaki bitiminin sembolüdür. Hiç öğretmen emekli olur mu? Bana göre olmaz. Emekli olunca belki biraz daha özgür olur ama misyonunu bulunduğu her alanda sürdürür.
    Bizim görevimiz zorluklarla doludur. Çilelidir, özveri ister. Bana göre, bu mesleği ve çocukları sevmeyen asla öğretmen olmamalı, buna hakkı yok. Bu mesleğin özünde sevgi yatar, başkalarını kendinizden daha fazla önemseyeceksiniz. Yatağa yattığınız zaman bile o günü sorgulayacak, çözümler arayacaksınız. O gün kızdığınız bir öğrencinin kalbini kazanmak için neler yapacağınızı düşünecek ve sabahleyin gözlerinizi bu duyguyla açacaksınız.
    Öğretmen sadece çocuklarını eğitmekle kalmaz, onların aileleriyle de ilgilenir, sorunlarını çözmeye yardımcı olur. Sınıfa giren öğretmen içi titreyerek öğrencilerinin gözlerine bakar, tek birini bile mahzun görmek istemez.Tüm sorunlarını kapının dışında bırakarak girer sınıfa, çalan zil ona hastalığını, ailesinin sorunlarını, yaşam mücadelesini hatırlatır, içini acıtarak.
    Peki, dünyanın en kıymetli varlıklarını eğiten öğretmene karşı devlet ve toplum vefa görevini yerine getiriyor mu?

     
    Toplam blog
    : 1
    : 1059
    Kayıt tarihi
    : 13.12.08
     
     

    1976'da Kars Dede Korkut Eğitim Enstitüsü'nden öğretmen olarak mezun oldum. 1976'da Devrekte başlaya..