Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '19

 
Kategori
Anılar
 

Kütüphanede Kitap İmhası

Kdz Ereğli Belediyesi yeni Kültür Sitesi yapmıştı. Kütüphane bölümü İlçe Halk Kütüphanesi'ne tahsis edildi. Halk Kütüphanesi de yeni kurulduğundan kitap sayısı düşüktü. Halktan bağışlanan kitaplar olduğunda önce kitap listesi Kültür Bakanlığı'na gönderilir, uygunluk yazısı alındıktan sonra okuyucunun hizmetine sunulurdu. Yine bir gün bağış yapılan kitapların yazarı, adı, yayınevi gibi bilgileri içeren liste Ankara'ya gönderildi. Aradan bir kaç ay geçtikten sonra uygun görülen ve uygun görülmeyenlerin listesi geldi.Sadece Doğan Avcıoğlu'nun 4 ciltlik'Türklerin Tarihi' isimli kitaplar sakıncalı bulunmuş, yakılarak imhası isteniyordu.

Kütüphanede en kıdemli bendim ve yetkilisiydim. Kitap yakmak bir türlü içime sinmiyordu. Düşündüm, bizi nerden görecekler, kütüphaneci arkadaşıma tutanak düzenle, yakılarak imha edilmiştir şeklinde. Tutanak düzenlendi, üst yazıya bağlandı,valilik kanalıyla bakanlığa gönderdik.

Kitapları paket yaptım, evime götürdüm.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..