Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '07

 
Kategori
Güncel
 

Kutuplaşmaya hayır

Bugün öğlen saatinde borsa birinci seans kapanışta yüzde 6 civarında bir düşüş yaşadı, dolar ise fırladı. Sadece yarım günlük çalkantıyla kimbilir kaç kişi zengin oldu, kaç kişi işini kaybetti biliyor musunuz? Bütün bu olanların sorumluları kendilerini biliyorlar. Artık isim zikretmek istemiyorum. Umarım herkes yaptıklarından memnundur.

Ben dün İstanbul'da yapılan miting konusuna değinmek istiyorum. Gün boyunca tüm televizyonlar miting alanından görüntüler yayınladılar. Cumhuriyet ve demokrasiye sahip çıkalım düşüncesiyle yapılan bu mitingde konuşmaları dinlediğimde kendi kendime şu soruyu sordum. Acaba bu miting Cumhuriyet ve demokrasiye sahip çıkma konusunda tüm toplumun desteğini alan bir miting mi yoksa CHP ve sola destek anlamında yapılan bir gövde gösterisi mi? Sanıyorum CHP'ye destek anlamında yapılan bir miting olsa gerek. En azından ben böyle algıladım. Zira Sayın Deniz Baykal'ın internette ve gazetelerde yayınlanan ifadelerine baktığımda da bu izlenimi ediniyorum. Kaldı ki sağda yer alan ANAP ve DYP'den bu konuda herhangi bir yorum gelmedi.

Miting alanında kimilerine göre 250 bin kimilerine göre 500 binin üzerinde katılımcı vardı. Ve bu katılımcılar eğer ben yanlış anlamadıysam hem demokrasi ve cumhuriyete hem de CHP'ye sahip çıktılar. Gerçekten bir gövde gösterisi düzenlendi.

Peki şimdi ben soruyorum. Bu büyük miting, AKP'nin el altından organizasyonu ile AKP'ye destek anlamında yapılsa ve bu sefer 1 milyon kişi mitingde yerini alsa ne olacak? Bu şu anlama mı gelecek?
"Bakın biz sayıca sizden fazlayız. Demek ki biz sizden daha fazla haklıyız. Siz yanlış yapıyorsunuz, oturun oturduğunuz yere"

Ben ülkemizin en çok birlik ve beraberliğe ihtiyacı olduğu dönemde bazı kesimlerce halkımızı kutuplara ayırmaya yönelik uygulamalar yapıldığı düşüncesindeyim. Bu tip çıkışlar ve etkinlikler Anayasa Mahkemesi'nin kararı öncesi toplumdaki sinir katsayısını artıracak ve halkı birbirine düşürmeye yönelik çalışmalardır diye düşünüyorum. Elbette herkes demokratik bir platformda izin alındığı sürece, kimseye zarar vermemek kaydıyla isteklerini ve düşüncelerini dile getirebilir. Ancak bunları yaparken gerilimin yüksek olduğu bir atmosferde yapmamak gerekir. Bence bu tip mitinglerin zamanı şimdi değil, Anayasa Mahkemesi'nden çıkacak karar sonrası Mecliste atılacak adımlar netleştikten sonra yapılmalıdır.

Bu hassasiyet, toplumun dengesi ve geleceği için büyük önem taşımaktadır. Umarım herkes üzerine düşen görevi layıkı ile yerine getirir. Bu konuda tüm siyasi partileri, sivil toplum örgütlerini ve idarecilerimizi aklı selim davranmaya çağırıyorum.

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 74
: 2756
Kayıt tarihi
: 09.04.07
 
 

On yıldan fazla süredir reklam ve halkla ilişkiler sektörü ile internet ortamında medya sektöründe h..