Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '06

 
Kategori
Eğitim
 

Kuyruklu Z

Hayat çok zor. Sağolsun insanlar birbirine hiç yardımcı da olmuyor. Bir de üstüne onlarla da uğraşıyor kişi ve sıkışıyor düğümler, gelecekte birinin kesip atması için bekliyoruz hep beraber.

Okullara puan sistemi getirilmiş. Ne güsel. 17 yıllık öğrenim hayatımda 3 kere sistem değişti. Bir not verdiler bir puan. Ama amaçları hiç değişmedi. Çok bilenlerin ve baş bilenlerin tek derdi, onların bildiklerini sandıklarının ne kadarını onlar gibi bilebiliyorum diye ölçmekti. Çabaladılar durdular üç maymun pandomimini en mükemmel şekilde oynayayım diye. Bir türlü öğrenemedim. Belki de öğretemediler laf aramızda. Nuhnebiden kalma kitaplardan abc öğretmeye çalıştılar. Oysa anlatamadım, artık bilgisayarlar var. Teknoloji bilgi, bilim için de kullanılıyor. Hata bilgi teknolojileri bile var. Kendi alfabemi biliyorum. Bir bak, dünya da başka ne diller ne düşler var. Dünyanın öbür ucundan bile, bir harf öğrenmek için çabalayanlar var. Bir başka tatlı dilin bir harfi. Oysa o, onlar hala tepemde dikiliyor. Z' lerin kuyruğu olmaz diye. Benim Z ' lerim kuyruklu. Zamanın adaleti herkesi eşitlediğinde geride tozlu, küflü börmücekli ( börmücek işte örümcek değil :)) kafalar bıraktılar. Şimdi onlardan birine laf anlatmaya çalışıyorum.

Fotokopi, TDK' da tıpkıbasım diye geçer, haklısın ama noter diye de bir şey var Türkiye Cumhuriyeti' nde. Belgenin aslını ve fotokopisini götür notere onaylat. O zaman suret olacak elinde. Suret aslı yerine geçer, fotokopi geçmez.... Karının vekaletinin aslı olmalı, ya da onaylı sureti... Tamam anladım senin karın... Senin karın aynı zamanda bu ülkenin vatandaşı.... (Bilmese de kullandırtmasan da hakları var) Ağabeyin yanında olmadan onun işini yaptırabilir misin? Peki, be hey taş kafalı, karacahil, gelişimini tamamlamamış, insansı garabet ve acuzet! Neden, karın yanında yokken sende vekaletinin aslı yokken, hayır o fotokopisi, asıl belgenin sureti yokken neden be adam işlem yapırmaya çalışıyorsun. neden... neden beni buldun neden ben...

Nerede benim harfleri uzun okutan şapkam, suretlerim ve de Z' lerimin kuyrukları....

 
Toplam blog
: 10
: 635
Kayıt tarihi
: 14.11.06
 
 

Dünyada çeyrek asırdan azıcık fazla bir geçmişim var. Nerelisin derseniz, annemin babası, babamın at..