21 Temmuz '12

Doğa Sporları

Kuzey Ege 2. Etap turu (4. gün)

Atatürk Köşesi

4.Gün

Hava çok sıcak. Göstergem +41 gösteriyor. Nem % 65. Rüzgar pek yok gibi. Rotam, sahil kenarından Kepez, Güzelyalı, İntepe, Kumkale, Yeniköy , Pınarbaşı, Kumburun, Çamoba ve Geyikli Merkez. Yol stabilize asfalt, mıcır karışımı ve tek şeritli. Fazla eğim olmayan rampalar ve bol virajlı. Her taraf ağaçlarla kaplı, harika bir yeşillik hakim. Çanakkale çıkışından sonra ilk 10 km sonra D550 yol ayırımından içeriye giriyorsunuz. Artık sessiz, sakin bir yolculuk sizi bekliyor. Ağaç yaprak hışırtıları ve bol kuş sesi eşliğinde.

Yol boyunca özgürlüğün, yaşamın, doğanın tadına doyamıyorsunuz. Trafik çok az. Ancak bu yolu bilenler faydalanabiliyor. Bilmeyenlerde D550 karmaşıklığının içinden gidiyor. Paralel giden bir yol ama dediğim gibi içeriden. Tek sıkıntısı bol virajlı ve Mıcır karışımı stabilize yol  ve tek şeritli olması. Sadece biraz dikkat etmek gerekiyor , orta hızda keyifli bir sürüş yapıldığında harika bir rota. Zevkli fakat yorucu bir yolculuktan sonra biraz mola vermek için Kumkale köyünde durdum. Köşe kır kahvesinde buz gibi suyumu içtim, ardından da köylüler ile sohbet edip fazla geç olmadan ayrıldım.

Pınarbaşından sonra yol biraz daha düzgün. Fazla viraj yok. Rampa ise yok denecek kadar az. Hava sıcaklığı öğlenden sonra sanki biraz daha arttı gibi.Göstergeme baktım + 42 gösteriyor. Nem ise % 70. Çok hafif bir rüzgar var ama serinletmiyor. Etrafa bakına bakına gidiyorum. Yolun her iki tarafı da ağaç ve yeşillik. Masmavi bir gökyüzü ve tertemiz hava. Tam oksijen deposu. karşıma Bozcaada tabelası çıkıyor bir anda. Az kaldı demek ki Geyikli' ye.

Ezine-Geyikli, yol ayırımından sonra Trafik biraz arttı. Tatilciler yine kendisini göstermişti. Yol burada biraz genişlemişti. Pınarbaşı köyüne rahat ve güvenli bir şekilde ulaştım. Öğlen den sonra saat 14.00 gibi. Karnım acıkmış ve susamıştım. İlk karşıma çıkan köy lokantasına girdim. Fırında patates kızartma, pilav ve ayrandan oluşan yemeğimi yedikten sonra biraz dinlenerek tekrar yola çıktım.

Geyikli' ye vardığımda saat 15.00 gösteriyordu. Merkezden geçerek Limana ulaştım. Amacım Bozcaada ' ya gitmekti. Fakat arabalı vapur seferlerinde sorun olduğundan ve geç kalacağımdan düşüncemden vazgeçtim. Liman daki çay bahçelerinin birine oturdum. Rotamı kontrol etmek istedim. Bu arada çay söylemeyi de ihmal etmedim. Hem dinlenmiş hem de biraz olsun gölgede serinlemiştim. Yeni Rotam direkt Behramkale ( Assos ) olacaktı. Akşam saat kaç olursa olsun oraya ulaşmalıydım...

Saat 16.00 gibi tekrar yola koyuldum. Hava yine çok sıcak. Sürüş hızım zaman zaman saatte 15 km ye kadar düşüyor. Neyse ki hep sahil kenarından gittiğimden denize girme imkanımda oluyordu. Gerçekten bu gidilen güzergah harika. Her kese tavsiye ederim.Bisiklet, Motorsiklet, ister araba ile gidin ama bu yolları bir denemelisiniz bence.

Yola çıktığımda tek düşüncem amacıma ulaşmak, yolda olmak ve uzun zamandır göremediğim dostlarımla hasret gidermekti. Bisikletin bir ulaşım aracı olduğunu anlatmak, yaşanılan zevkleri, zorlukları insanlara yansıtmaktı.
Sahil boyunca gittim. Serinlemek için bazen deniz' e de girdim. Benim için harika bir olay. Yoruldun, susadın, terledin mola ver, denize gir çık ve yoluna devam et.

Tavaklı, Babadere, Gülpınar, Koyunevi, Kuruoba köylerini geçerek BehramKale' ye gece yarısı saat 02.00 gibi vardım. Bu kadar gecikmemin sebebi, yolların bol virajlı ve çıkılan rampaların % 7 ile % 10 arası eğimli ve sert olması. Bol miktarda rampa çıktım. Gece görüş sistemlerimin kuvvetli olması ( ön farlarımın ) daha fazla gecikmemi önledi. Gece karanlığında etrafta hiç bir ışık belirtisi olmadan saatlerce, kilometrelerce yol almak, sadece asfalt dan gelen lastik sesini dinleyerek gitmek, bir de tek başına bu şartlarda yolculuk etmek beni daha da çok heyecanlandırmıştı. İnanın sürerken bazen arkama bakıyorum, hiç bir şey görünmüyor. Kapkaranlık. Suyum bitmiş, yorulmuştum. Bazen ürktüğüm saatlerde olmadı değil. Bu şartlar altında Behramkale' ye vardığımda meydan da kimsecikler yoktu. Hatta tek bir ortada köy lambası yanıyordu o kadar. Etrafa şöyle bir bakındım. Kalacak yer arıyordum ama pansiyonlar bile ışıklarını söndürmüş. İnsanlar uykuda.
Meydandaki kafelerden birine uyumak için girdim. Çok yorgundum. matımı açtım. Geniş battaniyemi de üzerine sererek yerde yattım. Uyandığımda sabah 05.00 idi. Zaten sıcaktan da doru dürüst uyuyamamıştım. Hemen kalkarak, hazırlandım ve yola çıktım. Hava yeni aydınlanıyordu. etrafta kimsecikler yoktu. Marketler kapalıydı. Aç ve sussuz olarak yola devam ettim. Yine sahil şeridini takip ederek Küçükkuyu üzerinden Altınoluk' a vardım. Saat sabahın 08.00 idi.

Yola çıkış Tarihi:10-Temmuz 2012 ( Salı )

Yola çıkış yeri: Çanakkale
Yapılan Km ( Çanakkale-Behramkale )-125 Km
Yol bilgileri: Stabilize , mıcırla karışık bir yol. Tek şerit. Çok sık rampalar mevcut. Bol virajlı. Ortanın biraz üzeri zorlukta. Kaz dağları aşılıyor. Yol Eğimleri % 5 ile % 7 ve % 10 arası kısım kısım değişiyor. İnişli çıkışlı bir Rota. Köy kahveleri  Mola verilecek gibi uygun. Gece yolculuğu için elverişsiz. Az sayıda benzinlik var.

: 03.07.10

Uzun Yol Tur Bisikletçisi. ..