Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '13

 
Kategori
Turizm
Okunma Sayısı
149
 

Kuzey Ege’nin Uluslararası tanıtımı şart!

Kuzey Ege’nin Uluslararası tanıtımı şart!
 

Kuzey Ege Ramazan'da boşaldı


Kuzey Ege, her Ramazan ayında olduğu gibi yine boşaldı. Foça’dan Ayvalık’a kadar nüfus neredeyse yarı yarıya azaldı. Esnaf ise her sene kötüye giden işlerden kaygılı.

Ramazan ayının son yıllarda yaz sezonuna denk gelmesi çoğunlukla yerli turistlere hitap eden Kuzey Ege’yi ciddi olarak etkiliyor. Ekonomik gelirlerinin çoğunu yerli turistlerden kazanan esnaflarda Ramazan ayında adeta sinek avlıyor.

Bir hafta öncesine kadar iğne atsan yere düşmez denilecek plajlar artık parmakla turist sayılır hale geldi. Foça’nın ünlü meydanındaki restoranlarda çalışan garsonların ilk defa mekanlarına müşterileri davet ettiklerini gördüm. Dikili’nin halk plajında ise saat: 12.00’de denize giren çok az turist var. Tabi onlar da turist ise…

Güney Ege ve Akdeniz, sezonun en cafcaflı zamanlarını yaşar iken Kuzey Ege’nin kendi haline terk edilmesi içime hiç sinmiyor. Tarihiyle, kültürüyle ve doğal zenginlikleri ile ülkemizin hatta dünyanın en güzel şehirlerinin yer aldığı Kuzey Ege yalnızları oynuyor.

ÖNCE İŞBİRLİĞİ…

Her şeyden önce aynı kaderi paylaşan şehirlerimizin turizme yönelik işbirliği yapması gerekiyor. Burada da önderliği yerel yönetimlerin yapması şart tabi. Bazı işgüzar vatandaşların “Biz şehrimize yabancı gelmesini istemiyoruz” demelerine hiç aldırmadan çoğunluğun iyiliği için işbirliği çalışmalarına hemen başlamalıyız.

Yerel seçimlerin yaklaşmasıyla siyasi çatışmaların yaşandığını hepimiz biliyoruz. Bu çatışmaları körükleyen çıkar sahipleri de aramızda bulunuyor. Kuzey Ege’nin gerçek sahipleri olarak bizler ise hepimizin ortak çıkarlarını düşünerek sağduyulu davranmalıyız ve işbirliği için temsilcilerimizi zorlamalıyız.

SONRA ULUSLARARASI TANITIM…

Şehirlerimize yabancı turistlerin gelmesi için uluslararası tanıtım şart. Kuzey Ege’nin sınırları içerisinde yer alan her tatil merkezinin detaylı olarak haritalandırılarak uzun dönemli halkla ilişkiler çalışmalarının yapılması gerekiyor. Yani, bilgi bürolarından tanıtım filmlerinin yapımına ve fuarlarda bilgilendirmeye kadar her alanda halkla ilişkiler faaliyeti yürütmeliyiz.

Turizm şehirleri arasında işbirliği yapılmasının ardından eğer doğru tanıtım stratejisini kullanır isek yatırım da kısa sürede Kuzey Ege’ye gelir. Turizm altyapı yatırımının gelmesi demek de Ramazan ayı olsun ya da olmasın hepimizin turizm gelirlerinin artması anlamına gelir.

Ayrıca vatandaşlarımıza yabancı dil öğretmeyi de ihmal etmemeliyiz. Aksi taktirde yapacağımız bütün çalışmalar çöpe gider.

Bu süreçte Kuzey Ege’yi seven ve gelişmesini isteyen herkese kolay gelsin. Umarım, vatandaşlarımız bir gün hak ettiği refah seviyesini yakalar.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 28
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 507
Kayıt tarihi
: 30.03.12
 
 

Göksel Topçu, Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümünden mezun oldu. Şuan Çandarlı Belediyesi'..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster