Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '12

 
Kategori
TV Programları
 

Kuzey Güney’in kadınları ve Aşk Labirenti..

Kuzey Güney’in kadınları ve Aşk Labirenti..
 

Zeynep Kuzey’e âşık, Simay’da Kuzey’e âşık, Kuzey kime âşık tam bilememekle beraber Cemre’ye âşık olması ihtimali yüksek. Cemre Güney’e âşık(tı), şimdi Kuzey’e meyilli. Banu Güney’e âşık, Güney ise güce ve paraya. Hüsük Gülten hanıma âşık, Gülten hanım ise kızına, Yakında Barış abimiz de Cemre’ye bir hamle yapar diye bekliyorum ki öyle olması çok da iyi olur. Zira kibirli Ebru hanıma çok yakışan bir gelin adayı olacaktır Cemre kızımız. Esasen dizinin aşklarının büyük bölümü akla tek bir şarkıyı getiriyor “Yeter ki onursuz olmasın aşk”.

Zeynep evli adama âşık oldu, Simay yapabileceği her türlü gurursuzluğun yanına bir de arsızlığı ekledi, geldi istenmediği evin baş kösesine kuruldu, Cemre , hem Güney’in Banu ile olan ilişkisine olan bütün öfkesini diline taşırken, aynı zamanda da Kuzey’in her an yakacağı bir yeşil ışığa hazır beklemekte.. Ama olanlar oldu, Kuzey Zeynep’i öpüverdi ikisinin de gözü önünde. Şimdi benim merak ettiğim şey şu. Bu bizim Kuzey, Cemre uğruna bütün hayatını mahvetmemiş miydi? O büyük aşkını kalbine gömüp, sevdiği kızı kardeşine bırakmamış mıydı? Hapishanede Cemre’nin bir resmi için ölümü göze almamış mıydı? Ne oldu da bir anda vazgeçip Zeynep’e dönüverdi ben anlamadım inanın. Üstelik Cemre ile yaşayacağı aşk daha karmaşık ve daha büyük olaylara gebe olmaz mıydı? Kim bilir belki Güney, istediği makama gelince Sadece paranın mutluluk getirmediğini anlayıp Cemre’ye geri dönecektir. Zayıf ihtimal olsa da heyecan verici değil mi : )?

Cemre rolünü oynayan Öykü Karayel çok eleştirildi. Yok, ses tonu kötüymüş, yok oynayamıyormuş, daha ilk bölümden kızı yargılayıp attılar bir köşeye. İster istemez bu eleştirilerin gölgesinde seyredildi Cemre. Ama ben farklı düşünüyorum. Hani bazı şarkılar vardır, ilk dinlediğinizde bir şey anlamazsınız, ama birkaç kez dinledikten sonra tadına varırsınız, Öykü Karayel tam da böyle bir oyuncu bence. Bir kere çok güzel, ona çirkin diyen haksızlık eder. Sade bir oyunculuk sergiliyor ama dediğim gibi seyrettikçe tadına varıyorsunuz. Olaylara tepkisini çok iyi yansıtıyor yüz ifadelerinde. Şahsen ben kendisinden memnunum.)

Simay ise basit mahalle kızı. Fazla basit hem de. Kuzey’e aşığım falan diyor ama o sadece kendini kurtarmanın peşinde. Nitekim kayınvalidesi ile yaptığı ağız dalaşında ne olduğunu ortaya açıkça döküverdi. Fazlasıyla sinir bozucu ve itici bir tip. Kimse onu Kuzey’e yakıştırmıyor olsa da, Simay bir süre daha Kuzey’in hayatını işgal edip bizi delirtmeye devam edecek sanırım.

Banu Güney’e niye âşık ne bekliyor bilmiyorum. Güney’in ailesinden fazlasıyla rahatsız. Elinden gelse Güney’i şöyle yalıtılmış bir odaya koyup üzerine bir kilit takacak. Sinsi, ikiyüzlü, kibirli ama belli etmek işine gelmiyor şimdilik. Eğer Güney bu kızla evlenir ise, o annesine verdiği sözleri yutması gerekecek. Valla Banu Güneyi elde ettikten sonra, ailesini eşiğinden geçirmez benden söylemesi. Bade İşçil Ezel’deki aptal sarışın rolünün aksine burada karşımıza kurnaz sarışın olarak çıkmış ama sanki rol üzerine tam oturmamış. Henüz yolun çok başında bir oyuncu adayı olduğundan, üzerine zehirli oklar atmak haksızlık olur şimdiden.

Zeynep kızımız ise şu anda Kuzey’in küçük çaplı hareminin gözdesi konumunda. Pozitif, cana yakın sevimli kız rolünde izliyoruz Merve’yi. Küçük Sırların fettan, hilekâr Ayşegül’ünü o kadar iyi oynamıştı ki Merve Boloğur, hala üzerimizde bir etkisi ve kendisinin de sıyrılamadığı ses nüansları, tonlamalar, bakışlar var. Üstelik masum kız hallerine hala alışamadım ben. Ancak kesin olan bir şey var ki, esmer hali çok daha çekici bu kızın. O kızıl-sarı arası saçları olmamış. Üstelik her söze başlayışında bir nefes alıyor derin derin, bunu duyuyorsunuz. Küçük Sırlardan beri konuşma tarzı aynı.  Konuşurken dudaklarının şapır şupur sesler çıkarması da üstüne tuz biber diyorum ve kendine bir an önce yeni bir tarz bulmasını tavsiye ediyorum. Aynı tarz konuşma şekli Burak Özçivit’te de mevcut dikkat edin. Yeni bir oyunculuk tarzı ise onu bilmiyorum ama rahatsız edici gerçekten.

Dizinin kadınları arasında şüphesiz her iki anne de fevkaladenin fevkinde arkadaşlar. Handan hanım karakterini yazan ve ortaya çıkaran senaristi tebrik etmek lazım. Son zamanlarda yazılmış en iyi anne karakteridir bana göre. Tam tipik Türk annesi. Kadın her an her lafın, her olayın içinde. Hele son bölümde Kuzey Güney kardeşler iş konuşurken masanın başında durması yok mu? Öldürdü beni. Semra Dinçer gerçekten rolünün hakkını vermiş. Hem fedakâr, hem ayırımcı, hem iyilik isteyen, hem de işleri hep karıştıran, Kuzeyin muhalifi, Güney'in yandaşı sinir bozucu Handan hanım dizinin gökkuşağı bence. Özellikle son bölümlerde tam anlamıyla zirveye oynasa da benim gönlümde dizinin kraliçesi Gülten hanımdır : )

Zerrin Tekindor’un kalitesine, oyunculuğuna laf edecek değiliz. Haddimiz de değil. Ancak hayranlıkla izlenir kendisi benim naçizane görüşüm budur. Nasıl bir mahalle kuaförü hareketleri, gülüşü, mimikleridir o öyle. Yürüyüşünden burun kıvırışına, konuşmasından gözlerini kısışına kadar tam mahalle kadını. Bayan okuyucularım beni daha iyi anlayacaktır. Pek çoğumuz rastlamışızdır bu tarz kuaförlere. Nasıl bir gözlem yeteneği, nasıl bir oyunculuk yeteneği ise, inanın ağzım açık bayılarak izliyorum kendisini. Yorum dahi yapılmayacak kadar kusursuz oynuyor rolünü Zerrin Hanım. Her iki annemize ve oyuncularımıza koskocaman alkışlar gitsin bizden. Gençlerimizi de unutmayalım elbette. Henüz yolun başında olup ta her birinin üzerine bunca söz ettirecek oyuncukları da takdir ister.

Senaryo aynı kıvamda giderse, eminim Kuzey Güney bizi keyifle ekran başında tutmaya yetecektir. Şimdi bu kadar diyelim..: )

 

Siyah İnci’den sevgiyle..

 
Toplam blog
: 55
: 2295
Kayıt tarihi
: 02.12.11
 
 

Kendi halinde bir TV izleyicisi ve yorumcusudur Siyah İnci. Tipik bir akrep burcudur.  Büyük çoğu..