Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kuzinede patlıcan!

Kuzinede patlıcan!
 

Kuzine sobalarının kaldırılmasına az kaldı değerli patlıcan severler! Malum bahardayız! Bir dahaki baharın sonuna

kadar belki de kuzine sobası kurmayacaksınız! Eskiden köydeki evimizde koca bir ocak vardı. Sonra onun içine

kuzine yerleştirmişti amcam! Ekmeği orada yapıyorlardı. Kaynatanın evinde de aynısını gördüm! Ve hayatımda ilk

defa kuzine sobasında patlıcan haşladık yedik! Hiç unutamam bunu!

"Hacı bu patlıcan yerli değil mi? Kemer patlıcanına benzemiyor!"

"Yerli! Bizim bahçenin! Organik yani!"

Patlıcanla ilgili bilgim olsun diye internette araştırma yaptım. Dünyada en çok sigara içen ülkeler en çok da patlıcan
tüketen ülkeler! Patlıcanda nikotin varmış! Ve hayvan yemezmiş patlıcanı!

İyi de insanın nasıl aklına gelmiş patlıcan yemek? Hayvan yedi diyelim, demek ki yeniyor diye biz de yemeğe

başlarız, alışırız! Ama böyle olmamış!

Ben ilk defa yerken acemilik çekmiştim. Çatalla yemeğe kalkmıştım. Sanki tarakla tarıyormuş gibi lime lime oldu!

Ağzıma alamadım bir parça bile!

"Kaşıkla al oğlum! Kaşık verin şuna!"

"Yumuşatıyordum da Hacı!"

"Dişini kırmaz korkma!"

"Ne fındıklar kırmışım ben Hacı! Bu ne ki?"

"Kaç ton fındığınız oluyor?"

"Hepsini ben yemiyorum Hacı! Satıyoruz!"

"Ben öyle mi dedim?"

"Kızın hep lafı yarım anlar da!"

"O anasına çekmiş!"

"Sana da acıdım baba! Ama beni baştan uyarabilirdin!"

"Beni bir tek sen anlarsın diye düşünmüştüm!"

Kuzinede patlıcan kaşıkla iyi yeniyor! Mangalda da oluyormuş ama denemedim! Haftaya dener size dönerim!












 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..