Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '17

 
Kategori
Pazarlama
 

Kyani Nedir ? Dolandırıcılık mı, Saadet Zinciri mi Yoksa Gerçek mi?

Kyani Nedir ? Dolandırıcılık mı, Saadet Zinciri mi Yoksa Gerçek mi?
 

Network Marketing


Oldum olası maaşlı bir işte çalışmak bana sıkıcı ve bağlayıcı geldiği için üniversiteden mezun olduğumdan beri hep arayış içerisinde oldum. Zaman zaman tercüme, zaman zaman danışmanlık, çeşitli online işler vs derken masa başına mahkum olmadan hayatımı idame ettirdim. Tabii bu kadar zaman içerisinde karşıma çok değişik fırsatlar çıktı, bazılarını kaçırdım, bazılarının üzerine atladım elimde patladı derken en sonunda kendimi zamanında 6 dolar iken BITCOIN almayıp şimdi 7000 dolar seviyesinde görünce başımı duvarlara vururken buldum. Bazen kaçan fırsat gerçekten de çok büyük oluyor, eminim sizin de böyle pişmanlıklarınız vardır.

Geçenlerde bir arkadaşım ile konuşurken beni Kyani ile tanıştırdı. Önce “amaaan klasik saadet zinciri bu, benden uzak dursun sen de bu işe para kaptırma” diye geri çevirsem de sonrasında biraz araştırınca aslında ne kadar önyargılı yaklaştığımı farkında vardım. 

Eğer sizin de karşınıza Kyani fırsatı çıkmışsa ve tepmişseniz belki yeniden düşünürsünüz diye bu konu hakkındaki gerçekleri paylaşmak istedim :

Gerçek 1:

Hepimizin bildiği Amway, Herbalife, Avon, Oriflame ve Forever firmaları network marketing firmalarıdır, aynı Kyani gibi. Bu firmalar saadet zinciri değildir. Bu bahsi geçen firmalar Dünya Direkt Satış Derneği’ne ve Seldia’ya üyedir ve denetlenmektedir. Ayrıca bütün bu firmaların Türkiye’de ticaret yapması yasaldır ve hem kendi kazançlarını hem de distribütörlerine ödedikleri primleri vergilendirirler. Dolayısıyla her şey yasalar dahilindedir, dolandırıcılık söz konusu değildir.

Gerçek 2 :

Titan, saadet zinciri ya da ponzi dediğimiz sistemlerde ürün olmaz ya da çok alakasız bir ürün göstermelik olarak vardır. Oysa bu bahsi geçen firmalar ve Kyani’nin kullanıcılar tarafından beğenilen ve talep gören ürünleri vardır.

Gerçek 3 :

Network Marketing sistemi 1966’dan beri uygulanan bir pazarlama stratejisidir. Burada amaç tüketim ağı oluşturmaktır. Başka firmalar reklama para harcarken bu firmalar tavsiye ile satış yaparlar ve tavsiye eden kişilere kazandırırlar. Aslına bakarsanız diğerlerinden çok da bir farkı yoktur. En büyük fark aracı kurumların değil bireylerin yani bireysel distribütörlerin para kazanmasıdır. Bu ürünleri bu şekilde pazarlamasalar bu defa reklam yapmak zorunda kalacaklardı. Bunun yerine tavsiye ile ürün satıyorlar.

Gerçek 4 :

Network Marketing yani direkt satış hiçbir zaman oturduğun yerden kolay para kazanma şekli değildir. Neticede burada da bir emek söz konusudur. Hiçbir gerçek işte oturarak para kazanamazsınız, zaten oturarak para kazanacağınızı vaat eden sistemlerin hepsi titan zinciri gibidir.

Gerçek 5 :

Saadet zinciri ya da titan vb nedenlerle elinizin tersiyle ittiğiniz ve beğenmediğiniz network marketing sektörünün cirosu 700 milyar dolara yakındır. Aslında her gün bu sistemle firmalar ürün satmaktadır. “Arkadaşını getir indirim al” ne zannediyorsunuz?

Gerçek 6 :

Bu işi doğru yaparsanız maaşlı bir işten çok daha iyi ve tatmin edicidir çünkü iyi çalışıp düzenli tüketim ağınızı kurduğunuzda sabit gelire ulaşıp rahat bir hayat sürebilirsiniz.

Gerçek 7 :

Bu şekilde ticaret aslında insanın kendi işini açmasından çok daha kolay ve risksizdir. Çünkü network marketing firması aslında her türlü kolaylığı sağlar; ürün araştırması, vergilendirme, dağıtım, tahsilat, it, geliştirme vs. Siz sadece reklam kitinizi satın alıp ticarete başlayabilirsiniz. Diğer firmalarda tahsilat ve dağıtım distribütöre yüklenmişken Kyani daha iyisini yapmış ve direkt olarak son kullanıcıdan sipariş alıp tahsilat ve dağıtımı da kendisi üstlenmiş. Açıkçası Kyani’de tek yapmanız gereken ürünü hediye etmek, insanlar memnun kaldıklarında ise onları web sitesine yönlendirip alışveriş yapmalarını sağlamak. Beğendiğiniz bir lokantaya yönlendirmek gibi. Sadece o lokanta sizin yolladığınız her müşteri için size para ödüyor, olay bu.

İnsanların network marketing ile alakalı ön yargıları çoğunlukla bilgiye dayalı değildir. Karşınıza güzel bir fırsat çıktığında bunu elinizin tersiyle itmeden önce araştırmanızı dilerim. Konuyla alakalı aklınıza takılan bir şey olursa bana Milliyet Blog üzerinden ulaşabilirsiniz.

Sevgiler, 

 
Toplam blog
: 32
: 27118
Kayıt tarihi
: 02.12.11
 
 

“Le Bruyere, bir yerlerde, ‘yalnız olmamak gibi büyük bir mutsuzluk!’ der. Kendi kendilerine katl..