Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '19

 
Kategori
Faizler
 

KYK Borcu Olanlar Okusun

Dün 1 Mayıs idi…

İşçi ve emekçinin kutsal bayramı!

O gece yine sabaha karşı uyudum saat 04:30 – 05:00 suları.

Öğlene doğru 11:30’da benim gibi memleketin müdavimi, lise yıllarından beri en sıkı dostlarımdan biri olan Semih arıyordu. Telefon çaldı…

Tatil günü eşi-çocuğu, annesi-babasıyla piknik yapmak hevesiyle Karasu taraflarına gitmek için yola koyulmuşlarken Kocaali Kavşak denilen bölgede ışıklarda durdukları esnada hemen karşılarındaki Kocaali İlçe Jandarma Komutanlığı’ndan üniformalı erler yanlarına gelmiş ve arabanın Akçakoca Vergi Dairesi tarafından vergi borcuna müteakip icralık olarak takibe verildiğini söylemişler.

Bizimki, ailesiyle birlikte olayın şokunu yaşarken Jandarma ekipleri çoktan ‘çekici aracı’ çağırmış!

İşte tam bu anda beni arayan arkadaşımın ilk etapta durumu anlattığında şaka yaptığını sanıp, inanmadım. Daha sonra izah etmeye devam etse de hala beni keklediğini düşünüyordum. Öyle böyle derken şaşkınlık içinde telefonu kapattık.

Henüz afyonum patlamamış olayı idrak etmeye çalışırken mevzunun farkında olabileceğini düşündüğüm, El Patron diye seslendiğim, bir diğer kardeşim gibi sevdiğim Ali’yi aradım.

Bir şey biliyordur diye kendisiyle konuşup teyit etmek istedim ama onun da haberi yoktu.

Velhasıl kelam alelacele üstümü giyinip çıkmak için hazırlandım. Arabaya atlayıp doğru Kavlan Cafe’ye gidip önce Ali’yi adım. Sisteme söve söve Edilli yolundan kaptırıp olay mahaline geldik.

Her şey Semih’in anlattığı gibiydi. Jandarma arabayı çekiciye yüklemişti. Bizim geldiğimiz esnada da zaten götürmeye başladılar.

Mevzu bahis vergi borcu zamanında Kredi Yurtlar Kurumu’dan (KYK) alınan ‘öğrenci kredisi’ idi. Düşünebiliyor musunuz? Üniversite yıllarında okurken harçlığınızın yanında yardımcı olsun diye çektiğiniz kredi, faiziyle birlikte katlanmış ve seneler sonra 1 Mayıs İşçi Bayramı’nın olduğu gün karşınıza çıkmıştı. Hatta adeta toslamıştı!

Ne kadar ironik öyle değil mi?

Özel sektörde, yoğun tempoda, baskıcı ortamda, çıkış saatinin belli olmadığı, haftasonu bile çalışmak zorunda kaldığın günümüz iş dünyasında, o tek günlük izni değerlendirebilmek için ailesiyle piknik yapmayı planlayan dostum ‘faiz canavarına’ çarpmıştı!

Canavarın affı yoktu, herkesi dışarıya çıkarttı, arabayı bağladı ve üstelik bunu devletin elleriyle yaptı!

Ne diyim Allah trafik canavarından korusun.

Lafın kısası; seçimler bitti tabi, av mevsimi başladı. Malum bir dahaki seçimlerde 4 yıl sonra…

Bugün ise milyonlarca KYK borcu olan vatandaşımız var. Eğer ödeme gücünüz yoksa üstünüze mal bulundurmayın.

 

Hoşça kalın,

MERT TUZCUOĞLU

2 Mayıs 2019 Perşembe, Akçakoca/DÜZCE.

merttuzcuoglu@gmail.com

https://twitter.com/tuzcuoqlu

http://blog.milliyet.com.tr/tuzcuoglu

 
Toplam blog
: 18
: 124
Kayıt tarihi
: 06.08.13
 
 

2013 Varna Teknik Üniv. Gemi İnşaat Mühendisliği (Lisans) 2018 Eskişehir Anadolu Üniv. İşletme (L..