Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '09

 
Kategori
Deneme
 

Laf ola, beri gele

Laf ola, beri gele
 

İki elimiz, iki ayağımız, iki gözümüz, iki kulağımız, olsa da, insan ırkının tarifini tam olarak yapmamız mümkün olmuyor. Dışımız anlatılsa da, içimiz anlatılamıyor. “ Hafıza yı beşer, nisyan ile maluldür” Günümüz Türkçesi ile, insanlar, unutma özürlüdür, demek. Tanrı böyle yaratmış. Bu söz Tanrıya şükür, herkes için geçerli değil. Birileri de demiş ki: “ Bir acı kahvenin, kırk yıl hatırı vardır” Ne yazık ki, bu da herkes için geçerli değil. Dünyada, kendi ırkına gaddar davranan, başka bir canlı türü bulunmaz. Bizden olanlar, bizden olmayanlar, kavramı, sadece insanlara özgüdür. Kayırma, kollama, sahiplenme, ya da dışlama, hor görme, bunların hepsi, insan işidir. Bu gün böyle, yarın, başka. Dün, dündür, bu gün, bu gündür. Karakolda doğru söyler, mahkemede şaşar. Yalan mıydı Yaşar. Babana bile güvenme. İneğin alacası dışında, insanın alacası içinde olur. Bütün bu yakıştırmaları ve bunlara benzeyen, daha bir çoğunu, insanlar, insanlar için söylemişler. Ne olduğumuzu, ya da, ne olmadığımızı bilen var mı? Bana bakmayın, ben de bilmiyorum, Bilseydim, size sormazdım.

Sizce, unutmak mı iyidir, unutmamak mı? Unutmak daha iyidir. Unutur gidersin. Bazı şeyleri unutmak, yararlıdır. Yüreği serinletir. Unutmamanın da faydaları vardır. Yarını daha güvenli yaşamamızı sağlar. Geçmiş bilmeyen, bu günü yaşayamaz, derler. Buna rağmen, tarihi ezbere bilip, bugün sefalet çekenler yok mu?

Bu konuya, nereden girdim, bütün bunları, neden yazdım, hatırlamıyorum. Ne de olsa, ben de insanım. İşte öyle. Laf ola, beri gele.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..