Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ismail hakkı özsarı

http://blog.milliyet.com.tr/ihozsari

15 Şubat '17

 
Kategori
Deneme
 

Lahana kafalı insanlar

Lahana kafalı insanlar
 

alıntıdır


 

Geçenlerde bir öykü okudum. Bana çok ilginç geldi. Sizlerle paylaşmak istedim. 
Uzun zamandır dost olan üç cerrah bir tatilde buluşurlar. Hoş-beş ederler. Sıra başarılarıyla övünmeye gelir.
Birincisi anlatır: "İki bacağını birden savaşta kaybetmiş bir adam getirdiler. Ona öyle bir yapay bacak yaptım ki tam bir mucize. Adam dünyanın en iyi koşucularından biri haline geldi. Büyük olasılıkla önümüzdeki olimpiyatlarda şampiyon olacak."
İkinci cerrah konuşur: " O da bir şey mi! Ben otuzuncu kattan düşen bir kadına rastladım. Yüzü tamamen dağılmıştı. Harika bir ameliyat yaptım. Geçenlerde gazetede okudum ki kadını dünya güzellik kraliçesi seçmişler."
Sıra üçüncüye gelir. Alçakgönüllü, mütevazi bir adamdır. Diğerleri kendisine sorarlar: "Sen ne yaptın son zamanlarda?"
Adam cevap verir: " Hiiiç, çok da önemli bir şey değil yaptığım. Hem bu konuda konuşmama da izin yok zaten."
Öbür ikisi merak eder: "Ama biz arkadaşız. Sırrını saklarız. Merak etme kimse duymaz."
O da cevap verir: "Peki madem başka yerde konuşmayacağınıza söz veriyorsunuz anlatayım o zaman. Adamın biri bana geldi. Trafik kazasında kafasını kaybetmişti. Ne yapacağımı şaşırdım. Ne yapabilirim diye şaşkın şaşkın dolaşırken bahçeye çıktım. Karşıma bir lahana çıktı. Başka bir şey bulamayınca ben de o lahanayı alıp adamın kafasının yerine taktım. Ve ne oldu biliyor musunuz? 
Öbürleri merakla sorar: "Ne oldu?"
Üçüncü cerrah: "Adam Amerika Birleşik Devletleri başkanı seçildi. Dünyanın dört bir yanındaki işlere maydanoz oluyor."

Sevgili okurlarım, zeki insanların başarılı olması doğaldır. Zannedilir ki az zekaya sahip olan insanlar başarılı olamazlar. Oysa gerçekler böyle değildir. Böylelerinin de başarılı olması görülmemiş bir şey değildir!

Aslında hem çok zeki hem de çok başarılı olmak biraz daha zordur. Çünkü zeki insan zamanın ötesinde yaşar, uzak görüşlüdür, yaratıcıdır. Onları anlamak için zamana gereksinim vardır. 

Zeki olmayan insan ise kolayca anlaşılabilir. Toplumdaki anlayışa göre bunlar uyumludur. Onları yargılayacak değerler ve kriterler daha kolay bulunur. Ancak toplumların bir dahiyi anlayabilmesi için yıllar yıllar gerekebilir. Bir de vasat insanlar üstün zekalı insanları pek anlayamazlar. Örnek mi? MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ün hala daha bazıları tarafından anlaşılamadığına tanık oluyoruz. 

(Not: Başarı göreceli bir kavramdır. Başarıdan ne anladığınıza göre değişebilir.)

 
Toplam blog
: 291
: 1113
Kayıt tarihi
: 12.07.12
 
 

Emekli öğretmenim. Kitap okumayı ve düşüncelerimi paylaşmayı çok severim. Tarih özel ilgi alanımd..