Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Lahana turşusu, süslü kız ve kredi kartı

Lahana turşusu, süslü kız ve kredi kartı
 

http://www.diyeti.gen.tr


Saat akşamın yedisi...

Yorgunum...

Alışveriş arabasını isteksizce itiyor boş gözlerle raflara, fiyatlara bakıyorum...

Büyük, camdan bir kavanozun içine konmuş lahana turşusu ile göz göze geliyoruz...

Akşam yemeğinde kuru fasulye olduğunu biliyor, sapsarı lahanaların çekim alanına girmişken, durduruluyorum...

“ İçine ne tuzu koydukları belli değil! Yapsana evde”

İrkiliyor, konuşan, öğreten adam modundaki tanıdık ağabeyi görünce gülümsüyorum...

“ Haklısın!”

&&&

Sonra verdiğim onaya da kendime de kızıyorum... Canın kırk yılın başında lahana turşusu istemiş, al ye kardeşim başkasına ne!

&&&

Lahana turşusuna geri dönmek üzereyken kısa boylu, süslü bir bayan yaklaşıyor yanıma, bir süre konuşmadan benle yürüyor, tenhada kıstırıyor...

“ Bilmem ne kartınız var mı?”

Aman Yarabbi bankacı!

Bu saatte!

İnsan bu tiplerden kırmadan nasıl kurtulacağını bilemiyor...

Empati yapmaya çalışıyorum, ekmek parası diyorum, onun da işi bu diyorum...

O anlatıyor; “ bu kartla alışveriş yaptığınız zaman kasada %25...”

Çalıştığı bankanın ismini duyunca, mideme kramp giriyor...

&&&

Süslü, kısa boylu kızcağızın çalıştığı bankanın bana vermiş olduğu, kredi kartı ve maaş kartı var...

Bu kartların ekstreleri eski işyerime geliyordu, ayrıldıktan sonra adres değişikliği yapmak aklıma gelmemişti...

Bir gün, işte yaklaşık on gün önce kafama vurulmuş gibi bankayı telefonla aradım adres değişikliği yaptım bir akşam iş dönüşü de ekstreleri posta kutumdan aldım...

Ne göreyim?

Borcum var!

Arkadaş ben bu kredi kartını hiç kullanmadım!

Oturdum mutfak masasına bankayı aradım...

Son dönemde herhangi bir banka merkezini telefonla aradınız mı?

Canlı, nefes alan kimse yok... Metrix

Banttan konuşan kadını dinledim, bire bastım, ikiye bastım, beşe bastım tam “sizi müşteri temsilcisine bağlıyorum” dedi hat koptu!

Haydi, bir daha...

Müşteri temsilcileri yoğun tabi, bekledim biraz, kendi güvenliğim açısından konuşmanın banda alındığı bilgisini aldıktan sonra ses tonuma çeki düzen verdim...

Bir bayana derdimi anlatmaya başladım;

“ Yıllardır kullanmadığım kredi kartım var, kullanım ücreti nedeniyle borçlu gözüküyorum, bu parayı kanunen alamazsınız, kredi kartımın iptalini istiyorum!”

&&&

Sonunda kullanım ücretini de vermeyi kabul ettim...(!)

Hani ver kurtul diyorlar ya insanı oraya getiriyorlar...

Hepi topu maaş hesabımdan borcum tutarındaki parayı kredi kartının olduğu hesaba aktaracaklar...

Bayan ne dese beğenirsiniz;
“ Bu işlemi yapmaya yetkim yok!”

“ Ne yapmam lazım?”

“ Şifre alacaksınız...”

Şifre de aldım fakat borcumu ödemeyi başaramayınca...

Ertesi gün, oturdum bir dilekçe yazıp gönderdim...

O gün bugündür de arasınlar diye bekliyorum...

&&&

Kısa boylu süslü kızdandan kurtulayım diye lahana turşusu almadan çıktım marketten velhasıl...

Hafta sonu bildiğimiz tuzdan kendimiz yapacağız inşallah!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..