Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '08

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Lahor

Lahor
 

Özgürlük anıtı, Minaret-ül Pakistan


Sefaletin pisliğin kargaşanın sıcağın kalabalığın, ne kadar olumsuz duygu varsa hepsinin yaşandığı14.yy görüntüsündeki Pakistanın Lahor şehrindeyiz. Içimdeki tüm olumlu düşünceleri dışarı yansıtarak etrafımdaki olumsuzlukları en aza indirip Lahoru sevmeye çalışsamda şimdilik herşey bana dayanılmaz geliyor. Sıcaktan nefes alamaz halde gökyüzüne baktığımda koyu bir dumanla kaplı olduğunu görmek nefesimi kesti. Karışık trafik, sürekli çalan kornalar bitmeyen insan seli. Cehennem dedikleri yer burası olsa gerekti. Yüzümden akan su evet ter değil su akıyor. Gözlerime dolan tuzlu terim canımı acıtıyordu.

Sokakların kalabalığı sefaleti pisliği dayanılmaz geliyordu. Lahorun bizim kumkapıya benzeyen food street denilen restaurantların bulunduğu yere gittik. Sokağa yerleştirilen masaların herbirinin yanında kocaman vantilatörler vardı Açıkta pişen etler, şişe geçirilmiş tavuklar masaların arasında dolaşan satıcıların arasında oturup, kızarmış tavuk yedim. Pakistanın tavuğu bizim tadını unuttuğumuz lezzette idi. Lassi denilen şekerli ayran da fena değildi.

Moğol hükümdarı Ekberin sarayına kadar Fil üzerinde çıktığı yolda yürürken, yüzyıllar önce Ekberin yoksulluğa ve sefalete mahkum ettiği halkından, dayanıklı ve yıkılmaz kalelerin arkasına saklanarak ihtişam içinde yaşamasının hesabı soruldumu bilmem. Divanı-Aam denilen yerde halkını selamlarken onların gözünün içine bakarak neler anlattığını merak ettim. Bizim bugünkü Ulusa Sesleniş gibidir eminim. Zihniyet aynı olduktan sonra söylemlerde aynıdır.

Büyük bir alana yayılmış İkbal parkının içinde, Pakistan Cumhuriyetinin kuruluşunu simgeleyen Minaret-ül Pakistan (yüksek kule), bütün haşmeti ile gökyüzüne doğru uzanıyordu. Etraftakilere aldırmadan parktaki akan suda yıkanan insanlar, eteklerini çekip duvara yüzlerini dönüp tuvalet ihtayaçlarını karşılayan insanların görüntüsü inanılmaz gibiydi. Fakirlik, eğitimsizlik geri kalmışlık parkın her yanına yansımıştı.

Lahor’da her akşam tekrarlanan sınır kapatma törenlerine katılmak üzere, Pakistan Hindistan sınırına gitmek için koşturmacamız görülmeye değerdi. Artık yorgunluktan ve sıcaktan hareket edemez halde idim. Tören alanına girince büyük bir seremoni ile karşılaştım. Bir tarafta rengarenk kıyafetleri içerisindeki kadınlar diğer tarafta erkekler, sahanın ortasında maç amigosu gibi insanları çosturan Pakistanlı genç, Uzun boyları ile gösterişli ünüformalarının içerisinde gururla dimdik duran askerlerin karşıdaki, Hindistan askerleri ile atışmaya benzer hareketlerini izlerken bütün yoksulluğa yoksunlağa rağmen halkın coşkusu heyecanı görülmeye değerdi.

“Dün akşam haberlerde duyduğum Pakistanın Lahor kentindeki patlama, Çoskusuna heyacanına sefaletine kalemimle tanıklık ettiğim o günlere döndürdü beni. Lahor sokaklarında şimdi kan akıyor Pakistan halkı çocuklarına ağlıyordu, Lahor’da ve Dünya’nın her yerinde kan akıyordu. Kimler tarafından beslenip büyütüldüğü belli olan terör, çoluk çocuk demeden can almaya devam ediyordu. Çaresizlik içerisinde içim acıyarak defterimi kapattım.”

 
Toplam blog
: 24
: 606
Kayıt tarihi
: 05.11.07
 
 

Ankarada yaşıyorum. Yaşamım boyunca hep yazdım ama hiç başkaları ile paylaşmayı düşünmedim. Bana ..