Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '16

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
82
 

Laiklik, din ve bilim -1-

Laiklik, din ve bilim -1-
 

Lâikliğin en öncelikli savunucuları, ~Gerçek Din Âlimleri~ olmalıdır. Lâiklik, "islâm okyanusudur". Lâik bir ülkede dünyaya gelen, islâmi yaşantısında hukuki rüştü 18 (yaşında) olan her bir birey, "Fenâfillâh Makamındadır". Bu üstünlük, lâikliğin doğal, karşılıksız bir ikrâmıdır, lütfudur.
Doğuştan ailesinde dünyasal zenginliği olan nasıl ise aynı şekli ile Laik bir devletin vatandaşları da -doğrudan- Maneviyatta Zengindirler. Ruhsal, ahlaki yücelikleri ise en yüce konum olan FENAFİLLAH' TIR.


Duygu ve algı boyutu ile soyut ve fakat etkisi ile somut olan hadiseye KERÂMET adı verilir. Bu topluma hiç de yabancı olmayan bir kavram. Bunun yanı sıra soyut olan duygu ve algıya bilgi ve çalışmak eklendiğinde neticesi, etkisi 'nesnel' olur ki, buna da BİLİM adı verilir.
O hâlde; peygâmber yaşantısında da görüldüğü (örneklendiği) üzere BİLİM VE DİN İÇİÇEDİR. Öğretileri ise; id, ide, ideâ, done, veri, data, mod, kod, şifreleri olân YET' LER YÂNİ ÂYET LER DİR.
Örnek; Miraç hadisesinde Hz. Muhammed a.s. Burak ile yani bir araç ile gökyüzüne çıktı ve döndü. Dönüşte kervanları gördü ve bunu gördüğü gibi aktardı. Bu olay (miraç), duygu ve algı boyutlu, sübjektif bir SOYUT GERÇEKLİK' Tİ. Ve gerçekti. Günümüzde bu soyut olguya bilim eklendiğinde ne ile karşılaşıyoruz? Tabi ki nesnel gerçeklikle. Nesnesi nedir peki? Füze, uçak ve canlı yayın aktarım aracı olan ekrânlar.
BİLİM VE DİN. Birbirlerinden bağımsız düşünülemez. Din ile yaşanılan dünya önceliklidir. Dinin kendisi başlı başına bir BİLİM' DİR. Bilimler Öğretisi' dir, OKULU' DUR.
Kur'ân'ı Kerim' in sadece ilâhiyat fakültesi ile sınırlı bir öğretiye hapsedilmesi son derece noksan bir din algısının göstergesidir. Başlı başına bir KUR'ÂN'I KERÎM ÜNİVERSİTESİ kurulması ve her bir SURE için ayrı ayrı Özgün Fakültelerin açılmasıdır, doğru olan.
BU ÖĞRETİ YAPILANMASININ MERKEZ KUVVE' Sİ, OLMAZSA OLMAZI İSE LÂİKLİK İLKESİDİR.
Lâiklik olmaksızın gerçekleştirilse dahi böyle bir yapılanma Türk İslâm Sentezi olmaz. Tamamen Vehhabi Arap din anlayışı olur ki, zaten İslâm’ ın ruhuyla zerre kadar bağıntısı olmayan Arap dünyası ortadadır.
Üstelik bu öğreti, uhrevi~ahret inanışı öğretisinden çok farklı ve öncelikli tamamen BUGÜNE~ÂNÂ~DÜNYA YAŞANTISINA Katkıları olacak bir OKUL~ÜNİVERSİTE olması mantığıdır. Aksi bakış, yani uhrevi ahret inanışına yönelik zaten herkes Kuranı Kerim okumaktadır.


Lilâfi Suresi Sağlık Meslek Lisesi..Leyl Suresi Sâğlık Meslek Yüksek Okulu. Lokman Suresi Tıp Fakültesi.


Toplam Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi, EVSÂF, nitelik, marka, marka yönetimi, ESNÂF. Bu alanlara ilişkin öğretilerin sunulacağı bir SÛRE FAKÜLTESİ. Esnâf Sanatkârlar Konfederasyonu pekâlâ özel bir fakülte açabilir. Kaynak Öğreti Sureleri ise; SÂFSURESİ ve SÂFFÂT SURELERİ' DİR.


ÂHİLİK TEŞKİLÂTLARI ile bu öğretiyi bu topraklarda Kars Edirne Diyârbakır Antalya hatta Balkanlarda dört bir yanda uygulanmakta idi. Trabzon Kundurucılar, İzmir Kemerâltı, Ankara Hamamönü vb. günümüzde yaşayan kent esnâf kuruluşlarıdırlar. Tarihi adı âhilik teşkilâtı idi, öğretileri ise esmâ olan zikir' di. Günümüz koşullarında adı Esnâf Sanatkârlar Konferedasyonu' dur, öğretisi ise SÛRE olmalıdır ki, bin yıl on binlerce yıl yaşayabilsin.
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 588
Toplam yorum
: 152
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 492
Kayıt tarihi
: 07.09.13
 
 

Şiiri, yazmayı seviyorum..hepsi bu kadar.. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster