Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '12

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Lale zamanı

Lale zamanı
 

Bugün öğleden sonra, ürünlerimi diktirdiğim atelyeye ürün kontrolü için gittim. Dönüşte bir alışveriş merkezinde ünlü bir markanın mağaza müdürü olarak görev yapan sevdiğim asker arkadaşım Suat'ı ziyaret ettikten sonra aracımla Bakırköy sahil yolunu turladım aheste aheste.

Yol boyunca özellikle çevre düzenlemelerini gözlemledim. İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü kokteyl şeklinde renk renk çiçeklerin ekimi ve bakımından dolayı tam not aldı.

Seyir halindeyken, adeta gökkuşağı renkler gibi, mor sarı beyaz kırmızı yeşil mavi renkli, insanın yüzünü tebessüm ettiren çiçekleri seyrederken güzel hayallere daldım. Bar yandan aracımı kullanıyor, diğer yandan romantik gezilere çıktım İstanbul sokaklarında.

Eminönü'e gelinde aracımı park edip, Tarihi Mısır Çarşısında her zamanki gibi kalabalık arasında alışverişimi yaptım, çiçekçileri gezdim, güvercinleri seyrettim ve eve döndüm.

Döndüm dönmesine de aklım yol boyunca ekili çıçeklerde kaldı. Yakında, her yıl olduğu gibi o güzelim çiçekler yerlerinden sökülecek, yerine laleler ekilecek.

Biliyorsunuz her yıl lalelerle ilgili tartışmalar yapılır, yazılır çizilir. Gene de yapılacak, yazılacak çizilecek, sonuç sıfır olacak. İmam bildiğini okuyacak.

Lalenin ömrü 15 gündür.

İstanbul'da her yıl yaklaşık 15 milyon lale ekildiği söyleniyor. Söyleniyor değil aslında, lale ekimi sonrasında resmi açıklama yapılıyor gururla.

İstanbul'umuzun gözelleşmesi için eyvallah... Zira 15 gün yaşam süresi olan bir bitki için değer mi? İşin bir de mali boyutu var değil mi?

Lalelerin ekilmeden öncesinde bir önceki çiçeklerin sökülmesi, sonrasında lalelerin ekilmesi vede 15 gün sonrasında tekrar lalelerin sökülmesi var. Düşünün işçi maliyetini?

Yetmediği gibi, açıklanan 15 milyon lale gerçekten ekiliyor mu? Öyle ya kimse saymıyor tek tek. İstanbul'da o kadar miktar ekilebilecek alan yok bi kere.

Ekildi diyelim. Değer mi 15 gün için milyon dolarlar ödemeye? İhaleyi alan firma veya şirketin zengin edilmesi dışında hiç bir yararı yoktur lalelerin..

Ben bir sade vatandaş olarak İstanbul'a lale ekilmesini istemiyorum. Daha uzun ömürlü çiçeklerin ekilmesinden yanayım. Vatandaştan toplanan vergilerin heba olmasını istemiyorum.

Kadir Toptaş, bu yıl için lale ekimi ihalesini açtıysa, lütfen vazgeçmesini veya iptal etmesini diliyorum.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..