Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '06

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
10194
 

Lastiklerinizi nitrojenle dolduralım, ne dersiniz?

Lastiklerinizi nitrojenle dolduralım, ne dersiniz?
 

Aracında lastik sibop kapakları yeşil olan kişilerden biri de benim. Eski lastiklerimi değiştirip yeni lastik aldığımda lastiklere nitrojen veya diğer adıyla azot doldurttum. Öyle aman aman bir maaliyeti yok, toplam 20 YTL ile tüm lastikler nitrojen ile şişirildi. Nitrojen veya daha bildik adıyla azot zaten normal soluduğumuz havada %78 gibi yüksek bir oranda mevcut, ikinci sırada bizim herşeyimiz hayatın olmazsa olması oksijen var, onunda oranı %21 civarında. Kalan kısımı ise diğer gazlar oluşturuyor. Peki %78 nitrojen ile %100 nitrojen arasındaki bu oransal farklılığın hayata yansıması ne düzeydedir. Tekerleklerin nitrojen gazı ile şişirilmesi olayı pek yeni bir kavram olmayıp havacılık alanında ve F1 formula yarış araçlarında yıllardan beri kullanılmaktadır. Yeni olan bunun binek araçlara da uygulanmasıdır. Nitrojen kullanımının aşağıdaki faydaları beraberinde getireceği vurgulanmaktadır:

-%100 nitrojenle doldurulmuş lastikte nem olmadığı için ısınma ve soğumalar kontrollü olacak, ısı değişimlerinin dengeli olması lastik ömrünü en az üçte bir oranında arttıracaktır.

-Azot molekülleri daha büyük yapıda olduğu için lastik kaçakları çok daha aza inecek, yapılması gereken lastik basınç kontrollerinin arası 3-4 ay gibi sürelere çıkacaktır.

-Lastiğin patlaması durumunda yukarıda vurgulanan maddeyle benzer tarzda azot gazı daha yavaş dışarı çıkacak, yani lastik tamamen inmeden bir lastikciye yetişme şansınız daha fazla olacaktır.

-Yine %100 azotla şişirilen lastikte içeride oksijen olmadığı için kaucuk malzemedeki bozucu etki, tellerde ve jantta paslanma olmayacaktır.

-Nitrojen oksijen gibi genleşme özelliğine sahip olmadığı için sıcağın etkisiyle lastik duvarlarına ilave basınç yapmayacaktır.

-Kötü bir durumda içinde oksijen olmadığı için patlayarak yangını arttırma şansı olmayacaktır.

-Azotun ısınma özelliği oksijene göre az olduğu için uzun yolculuklarda lastikleriniz daha az ısınacaktır.

Önemli bir noktada çevreye karşı herhangi bir zararının olmamasıdır. Yukarıda yazılmış olan maddelerin şu an için hepsinin doğruluğunu görmeye fırsatım olmadı, umarım da olmaz. (Patlama durumu gibi..) Ancak yeni lastikleri takalı yaklaşık 5 ay oldu ve üzerinden bir 10.000 km geçmesine rağmen lastik basınçlarında en ufak bir değişme olmadı. Yaptığım uzun bir yolculukta da daha az ısındıklarını gördüm. Sonuçta işin mali boyutunun çok fazla olmaması nedeniyle özellikle yeni lastiklerde tercih edilmemesi için bir neden görmüyorum. Gelin siz de yeşil kapaklı olun..!

Hoşcakalın...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Beşir bey İzmir'de yaşıyorum, aynı işlemi burada yaptırabilirmiyim.Jantların tipi önemli mi?Örneğin çelik veya aluminyum olması gerekli mi? Lastikleri yenilemeden şu an kullandığım lastiklere de uygulanabilir mi? Teşekkürler.

Aydogan Badesev 
 08.09.2006 14:53
Cevap :
Selamlar, tabii ki İzmir' de de yaptırabilirsiniz. Genelde Good-year bayilerinde ben görüyorum, diğer büyük markaların bayilerinde olma şansı da yüksek. Lastiklerin yeni olması şart değil, eski lastiklerinize de uygulayabilirsiniz. Jantın cinsinin ne olduğun da önemi yok. Hoşcakalın...  08.09.2006 16:26
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 410
Toplam yorum
: 458
Toplam mesaj
: 89
Ort. okunma sayısı
: 3224
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster